Lilleman

Åh fy fan. Jag trodde jag skulle svimma när jag kom hem från jobbet inatt och Lilleman var risig. Det räcker nu liksom! Han lät kontisgt och haltade mer än vanligt och såg allmänt ut att må dåligt, ansiktet och kroppshållningen. 
Försökte ropa in honom innan jag åkte men han kom inte vilket är ovanligt och gjorde mig orolig bara det.
 
Hursom så blev han bättre under natten och vid 4 sov han så lungt på min mage så då somnade jag också lite till och från.
Kl 8 ringde väckarklockan för att stiga upp och ringa veterinär, då såg han ut som vanligt och var upp och åt lite. Inga konstiga läten. Ringde två gånger till veterinären men det var typ en timmas kö och eftersom han verkade så pass pigg så beslutade jag att avvakta.
Med min tur kommer han att bli jättedålig i helgen igen. Fast min teori är att det hade hänt nånting, kanske att han blivit jagad av grannens elaka katt och han är ju tyvärr inte så pass hel från påkörningen att han fixar att bli jagad eller vara i slagsmål. Därför vill jag inte ha honom ute när jag är borta eller då det är mörkt men inne kan han inte enbart vara. NU får han vara inne idag iaf så får vi se.
Först trodde jag att han var sjuk, förgiftad eller nått, ja tankarna skenar, men nu tror jag just att det hänt nått som blev för jobbigt för honom och han fick väldigt ont i sin kropp. Ja han ville inte riktigt att jag skulle ta i honom heller, och definitift inte klämma på honom för att se att han var hel, medans det gick bra i morse.
1 kommentar
Ann

Men å usch. Nu får det räcka. Håller tummarna att det inte blir värre i helgen.