Snöslask

Hå hå ja ja. Landade med röven i fotöljen just, har jobbat sen 8 torsdag morgon till 15 idag, på tre olika ställen dock. Sen var jag och fixade klart det sista åt hästarna och flyttade över dom i vinterhagarna. Helst hade jag velat att det skulle fryst lite innan så det inte blir så lerigt, dumma mjuka mark, men dom kan ju inte stå i snöslask utan ligghall. Varken okej för själen eller i lagen.
I Boden där jag jobbat i natt var det ett rejält snölager. SÅ mysigt. Jag blir riktigt pirrig. Älskar snö. Men här var det bara snöblandat kallregn. Älskar inte alls. 
Nu sitter jag och väntar på att min morotskaka som står i ugnen ska bli klar. Nom nom. Men först. Surströmming! 
Jisses vad hungrig jag blev.
 
Lilleman är jättepigg så jag kanske vågar hoppas att just denna krisen är över. Helt kan jag inte slappna av förrän vi varit på återbesök på måndag.
 
Å jag är sjukt ridsugen. Den här veckan blev det bara en skritt tur på tisdag, sen blir det inge mer . Saknar så att ha två kusar att rida. 
 
 
0 kommentarer