Rörigt

Frustrerad rastlös och ridsugen. 
Funderar på ridlektion men jag vill inte rida på ridskola. Funderar på drop in ridning på stall balans men nja... jag vet inte om det skulle ge så mycket att rida runt på en ridbana på en häst jag inte känner. Eller så skulle det ge jättemycket. 
Jag vet inte.
Velig.
Jag vill att Mayan ska bli frisk. Nu. Jag vill fara ut och galoppera med Mayan. 
Samma sak när jag kollar annonser. Jag vill inte ha nån av dom hästarna. Egentligen. Jag vill ha Mayan.
 
Och Stråla. Nu när jag bara har Stråla att rida så hade jag ju inte behövt en medryttare. Egentligen. 
Egentligen hade jag velat ha henne själv alltid. 
Fast det är helt suveränt att ha en medryttare, speciellt när jag jobbar mycket. 
Lite frustrerad över att Stråla och jag inte är lika synkade som förut. En nackdel med medryttare. Hur bra hon än är (världens bästa faktiskt) så rider vi olika och det där fantastiska finliret som jag och Stråla haft emellan oss försvinner. Ja, det är faktiskt så. Får hon klartecken för att ridas efter vet kollen så måste vi rida mer för Eva. 
 
Äh. Jag är bara frustrerad. Och velig. Och rastlös. Och ridsugen. 
 
Jag vill rida och träna och löshoppa och mysa i skogen. Jag vill ha en häst som är hel och frisk och som man kan hårdträna med utan att behöva oroa sig. Jag vill köra. Less på att bara fisa omkring och less på att oroa mig hela tiden. 
Less på att inte veta. Hatar att inte veta.
4 kommentarer
Chrick

Känner igen det där. Den där rastlösheten inombords. du får prova rida Trollgutt om du är sugen. Jag är också sjukt sugen på att rida ordentligt men bestämde mig för en oinriden unghäst så jag får gott vänta. Tålamod är en dygd. Du ska se att det löser sig på ett eller annat sätt

Svar: Jag är överlag väldigt odygdig =)Åh vad rart. Vågar jag det?
Aha, så det är en häst på gång+ Spännande =)
Stjärnstrålar

Lena

Jag red islandshäst igår, kul!

Svar: Vad kul, hejja dig!
Stjärnstrålar

Johanna

Jag tar gärna din medryttare ;)

johanna

det har du såklart rätt i, att hon inte bryr sig om tävling..