Lillhjärtat

Åh nu är han hemma. Älskade lilla plutt som inte är så fluffig mer. Gud vad han ser tanig ut när dom har rakat honom på magen och sidorna.
Mycket piggare katt än jag väntat mig, överlycklig över att träffa matte igen har han gosat och spunnit och flängt runt i sin iver att bli kliad överallt. 
När vi väl kom hem firade vi med att dela på en räksmörgås och han drack massor med vatten och for runt lite till, överallt skulle han vara och matten tyckte att nyoprerad katt skulle ta det lite lungt. Till slut blev han så trött så trött och har sovit i flera timmar. 
Han sover tom i sängen och inte under sängen som han gärna gör när han känner sig lite eländig.
På väg hem så blev han plötsligt tyst och låg helt stilla, han hatar buren och han hatar att åka bil så det brukar vara ett sjujäkla liv på honom vanligtvis, så då blev jag helt hysterisk och trodde att han hade dött. 
Nu har jag stirrat på honom en gång i minuten tror jag. Väcker honom emellanåt bara för att se så han lever.
Herregud, jag kommer nog aldrig sluta oroa mig. Det är bara sån jag är. 
 
4 kommentarer
Lena

Ååå vad härligt att han är hemma, och så pass pigg också :)

Johanna

Vad skönt!

Tack för tipset, hon har ju varit stressad hela tiden, men ja kylan kan ha gjort det värre.

Linnea

Åh så underbart!

Ann

Åh vad skönt! <3