Ett litet tips

Stoppa inte in handen i munnen på en häst som gäspar, det kan resultera i väldigt svullna fingrar när dom liksom fastnar mellan framtänderna på häst och vrids ett halvt varv med ett knak när häst funderar på vad fan matten håller på med.
 
Det roligaste är nog att när jag postade det på fb så var det ingen som funderade på varför jag stoppade fingrarna i munnen på hästen när hon gäspade. 
Å då undrar jag vad säjer det om mig egentligen?
Eller så läser inte folk det jag skriver, det är också troligt.
Hursom så skulle jag bara krama henne men såg inte att hon gäspade samtidigt så råkade handen hamna där inne.
 
Det blev så att jag tog en liten tur igår kväll, skrittade runt byn på Stråla som var väldigt pigg och kändes fräch och fin. Men när vi kom ut ur skogen på asfalten igen så var hon stenhalt. Och tack lov var det just det, en sten i hoven. Puh!
 
Idag blev det inte riktigt som tänkt, för det första så vart veterinärbesöket uppskjutet pga sjukt barn, så det blir först om två veckor till . Typiskt!! Jag hade verkligen velat ha lite svar.
 
Var iaf förbi Leffe en sväng och borstade och pussade på honom. Mysgubben. Han såg pigg och glad ut och pratade en massa.
 
Sen blev det så att Helena tog Stråla på en ridtur och jag tog Mayan, Skorpan och Ebba med mig och prompade i skogen. Efteråt gjorde jag och Mayan lite gympa på gården. Förvånansvärts mjuk och smidig tant för att ha vilat så mycket.
När hon skulle stretcha efteråt fick hon kramp i nackmusklerna, ibland brukar man behöva stretcha lös dom och då brukar hon skaka på huvudet och så är det bra. Men det vart nästan panik på henne och hon skakade och skakade på huvudet och jag fick inte ta henne om nacken.
Till slut fick jag komma åt och nypa i det och hon blev helt flåsig av smärtan tills det släppte så fick hon massage och blev så trött så trött.
Stackars tant. Jag vet känslan kan man ju säja.
3 kommentarer
Fredrika Källström

Hej Linda! Din blogg tillfredsställer mig på andra sätt än just designmässigt, och det är det jag tycker är så härligt med bloggar. Man kan göra precis hur man vill - ha det som yrke och bygga karriär, eller som en skyddad dagbok där man bara ger lösenordet till de allra närmaste. Det allra viktigaste tycker jag för att tycka en blogg är intressant är en ärlig bloggare med personliga och underhållande inlägg! Detta var precis i min smak! :)

Svar: Ja det är sant. Oj då, roligt att du tyckte det var okej att läsa. Ärlig är jag, kanske lite för ärlig ibland.
Stjärnstrålar

Malin

Jo jag funderade faktiskt hur du hade lyckats med det. Däremot kommer inte jag alltid på att jag kan kommentera å få ett svar. ;)

Linnea

Haha, inte stoppa in händer i gäspade hästmunnar - check!
Självklart håller jag tummarna att det går fortsatt bra för Lilleman. Se så bra det blev då du gick på känslan och gav honom chansen, han tog den utan protester. Matte känner sitt djur bäst <3