Tokfia

Nope, den sadeln funkade inte alls. Att lägga den längre bak gick bara inte och om den fick ligga där den ville så såg det riktigt illa ut när hon började röra sig och efter nått varv på lina så låg sadeln på manken. Hon är väldigt rörlig i ryggen också tänkte jag på när hon sprang runt där. 
Men då vet jag iaf att det bara är att glömma globus, inte ens den bredaste globus är vid nog.
 
Hon var även väldigt pigg. Väldigt. Det var hopp och pip och studs så jag tog av sadeln och lät henne rasta av sig i lina på ängen där det ändå är rätt mjukt fortfarande. Galopp och balanstrav för hela slanten. Hej å hå vad hon sprang. Jag gick runt på ängen också så det inte bara blev runt runt på liten volt utan ibland rakt spår och väldigt stora volter. 
Det såg även väldig trevligt ut när hon galopperade och att hon orkade hålla igång galoppen så länge det bådar bara gott.
Hon är ju så roligt också för när hon sprungit sklart så har hon verkligen sprungit klart. Det är liksom som att batteriet tar tvär slut och sen orkar hon knappt gå, Det är så typiskt henne. Så mycket unghäst fortfarande.
Jag tvingade iaf med henne på en promenad ner till anslagstavlan för att skritta av, pust och stånk.
 
Efteråt var det kramkalas, mystös. Oj vad det är tydligt att hon mår bäst mätt och ordentligt avrastad. Ja så är det väl för alla hästar förstås men hungrig och/eller orastad blir det så jäkla mycket myror i huvudet på fröken.
 
Det blev iaf ingen ridning idag som tänkt men imorgon tror jag att jag ska försöka gå till ridbanan och se om det går att rida lite där.
Snö nu så vi kan träna ordentligt.
 
Trillade över en så fantastiskt vacker häst på facebook just.
Va va? Hubba hubba!
 
0 kommentarer