Sliter mitt hår

Ge lucern
Ge inte lucern
Ge halm
Ge inte halm
Ta ut hästen
Hästens ska stå inne
Den ska skos
Den ska inte skos
Blöt höet
Det spelar ingen roll om man blöter höet
Mer medicin
Mindre medicin
Smärtstilande!
Inte smärtstillande!
 
Bl bla bla bla blä!
 
Åh, jag vet inte om jag orkar mer. Lilla gumman  Jättemycket sämre idag igen. Hur länge ska man kämpa innan det är rent plågeri?
 
 
 
 
Å så titta jag på den här flmen så blev det skrattar så jag gråter iställer för bara gråter
Gulle!
6 kommentarer
Ann

Ååååh önskar jag kunde hjälpa. KRAM.

Therese

Ja huvva vad jobbigt!
Förstår att du sliter dit hår och blir ledsen.
Känner med dig!
Finaste Mayan! :,(
Bamse kram!

Johanna

Det finns alltid olika åsikter, studier gjorda med olika resultat etc. Man får lita på sin egen känsla och egna omdömet. Du bestämmer när du inte kan göra mer oavsett anledning.

Linnea

Så besvärligt att hon inte bara kan bli frisk... Alla hästar är unika och jag tänker att det garanterat inte finns nån universallösning som funkar på alla hästar. Gå på känsla!
Jag vet iaf att Katta gav lucern till sin fångponny och hon blev så mkt finare i kroppen efter det. Men allt beror ju liksom på vad som utlöst fånganfallet. Hade du skickat höet på analys?
Avmaskat nyligt? Svärmors häst fick fånganfall av avmaskningsmedel (slog ut magen).

Du är den enda att avgöra när du gjort tillräckligt, och lita på din magkänsla hur Mayan ska rehabiliteras. Du som ser hästen varje dag och känner henne utan och innan är den enda att avgöra rätt och fel.

Tänker på er och önskar jag kunde göra något. Kram!

ulrica

Känner så väl igen det där..

Vi ger ett litet knippe sockerfri lucern/dag. Tillsammans med mineraler, vetekli, probiotika samt linfröolja. Fjolårets hö samt halm till alla måltider, för att dryga ut höet.

Fång är vidrigt! Det har gått bra att sko henne, fast i början gick hon såklart utan. Går i en mindre hage än vanligt men har inte sovit ute en enda natt. Hon fick fång i juni och stod på boxvila fem veckor innan hon stod ute 2-4 timmar/dag till en början.

När fick Mayan fång? Har hon ätit butta eller metacam? Ja, det kan verkligen kännas tröstlöst.. Kram!

Tiger

När det är nog kan bara Du avgöra. Du känner henne, hennes liv, vad som gör henne glad, vad som är livskvalitet för henne. Hur länge man ska pröva. Förstår precis dina tankegångar! :(

Det knepiga är när man ser dem varje dag och blir "van" med tillståndet. När dagsformen blir normaltillståndet. Hur många dagar är bra, hur många är dåliga?

Jag pratar enbart från min egen känsla och fortsatt dåliga samvete för bland annat min förra hund, han hade jag kvar för länge. Jag såg halmstrån, hopp, dagsform. Ser jag på bilder nu från sista månaderna så tycker jag han ser ut att ha ont. I sina ögon, i sin kropp, trots full medicinering.
Usch, så HIMLA svårt.

Vi gör allt vi kan för våra djur och menar det absolut bästa för dem. Ugh.

KRAMAR. <3