Ridskola

Så. Fruktansvärt. Trött.
Om jag inte haft jobb och en hord av djur som pockade på min uppmärksamhet så hade jag inte öppnat ögonen alls. Nu har medryttarna skött om hästarna i helgen så jag har inte behövt vara där mer än att ge dom kvällsmat. 
Så sjukt trött. 
 
Men så idag var det dags för ridskola så jag åkte dit. Trött, knappt så jag kunde hålla ögonen öppna efter vägen, hakade på en långtradare och hoppades jag skulle hamna rätt i slutändan. Allmänt mulen i tillståndet.
Men så åkte jag därifrån betydligt lättare i själen för en stund och med lite glädje i hjärtat.
Vad roligt det var.
 
Jag fick rida samma häst igen, oj oj tänke jag hur ska detta gå för även om jag tyckte om honom sist, som individ så var han ju inte så där jättehöjdare att rida. Men idag vet jag inte vad men det gick så bra. Jag hade redan hans gång i kroppen och behövde inte ägna halva passet åt att vänja mig vid det och vi hade en annan ridlärare, en vikarie som inte sa typ nånting till mig på hela passet (bara i början så sa hon att den här hästen är väldigt speciell och inte så¨lätt) så att vi kunde filura på för oss själva och han svarade väldigt bra på min sorts ridning. 
Mycket mer framåt än sist och även om det blev lite motorstopp mot slutet så gick det betydligt mer framåt och han var mjuk och fin och jättetrevlig. 
Han slappnade av och kom ner med huvudet och emellanåt t.om fram och ner med huvud och hals och jag fick ett mjukt sug i bettet. 
Känner mig faktiskt riktigt nöjd. 
Efteråt fick jag höra "vad fint han gick, han är inte lätt" och jag sa nånting i stil med "hehe host mja, ja han var fin..." Men det var ju roligt att höra.
 
Se vilken fantastiskt vänlig själ. Ögonen.
Lilla hjärtat. Så go och snäll och så lite lekfull också.
 
Jag är lite kär. 
Just nu känns det som att jag vill ha denna farbror vartenda ridpass men samtidigt så vill jag prova på andra hästar också. Ser fram emot nästa söndag.
 
I samma ögonblick som jag bestämde mig för att det var dags för Mayan, verkligen bestämde mig, så tappade jag all lust att kolla hästannonser. All lust efter en till häst.
Nej, inte intresserad. 
Jag har redan blivit erbjuden en. "Du får den gratis, vill du ha den? Jag kan höra av mig nästa vecka, du får den gratis den är jättesnäll och fin,". Tack men nej tack.
Jag tror det blir lagom att rida på ridskola nu ett tag och sköta om Strålan och ponnyflickorna. Imorgon ska ng jag och Strålan ta oss en tur. Måste rycka upp mig lite nu och ge henne det hon behöver. 
Fast först ska jag med Ebba till veterinären så.. man vet ju aldrig vad som händer där.. Jag tänker aldrig mer tro att det är nått simpelt..
3 kommentarer
Therese

Härligt att du kom dig iväg till ridskolan, det gjorde dig nog gott.

Håller tummarna att det går bra med Ebba hos veterinären. Inge mer tråkigheter nu!
Kram!

Johanna

Åh vilken söt häst :))))

Ann

Jag tror att det är jättebra att du får landa i detta och att det får ta den tid det tar. Det kommer alltid finnas hästar att skaffa sen, OM du vill. Det är inte bråttom. Kram kram kram.