Piggare

Får börja med att säja tack för att ni engarerar er och tack omtanke det betyder massor.
 
Mayan var mycket piggare idag igen gladare och har stått upp varenda gång jag har kommit dit, hon klarade dessutom verkningen riktigt bra. Tänk att man kan bli så glad av att hästen står upp och inte ligger. Fy vad hon var dålig igår, hon bara låg, till kvällen fick hon maten serverad på sängen så att säga för hon steg inte upp trots att jag flyttade sällskap och grejjade på, gav henne medicin osv.
Jag undrar om det inte var så att det blev för mycket att stå ute, att det var för hårt i hagen ändå och att hon fick vara där för länge. 
Hovslagaren kunde inte ta så mycket men han gjorde det han kunde och jag undrar om det inte gjorde sitt till också att det lättade lite. Imorgon ska jag köpa boots om dom har dom hemma på hööks. 
 
Ja vi får se. Vi provar ett tag till, jag har börjat planera inför så man är redo utifall men nu gör vi ett sista försök.
 
Om hon klarar sig genom det här och om hon får ett till anfall, eller det är väl snarare frågan om när, så får hon vandra vidare på en gång. Hon ska inte gå igenom det här en gång till. Inte jag heller.
 
Hoppas nu verkligen att all den utlovade snön kommer.
2 kommentarer
Ann

kramkramkram

Therese

Så skönt att höra att hon är piggare, hoppas det håller i sig. Hejja Mayan!
Kram!