Brr brr

Tack för kommentarer och tips om Mayan.
 
Idag var hon påtagligt smärtpåverkad, så fick jag se vad medicinen ändå hjälpt, jag fick lust att smälla i henne en massa butta på en gång men bestämde mig ändå för att ha is i magen och vänta på akupunkturen. Hon hade även mycket sämre aptit idag och åt visseligen upp all mat hon fick men det tog tid och mycket petande. 
Under akupunkturen så trampade hon mindre och mindre och såg gladare ut efter en stund. Efteråt så la hon sig och sov en stund och sen såg hon mycket gladade och mindre smärtpåverkad ut. 
Jag tror att jag ska ge henne en halv dos ikväll iaf, jag vet inte om jag kan sova om jag inte är säker på att hon inte står och har jätteont. 
Det är ju ändå som Andrea sa (akupunktören) att det hjälper ju inte mig att veterinären är lugn och har sett värre, det är ju ändå min häst som har ont och det är jobbigt att se. Lite hjälper det ju att dom inte tycker att det är så farligt men...
Får se lite hur hon ser ut när jag åker dit på en stund.
 
Svinkallt idag, satan i gatan. Egentligen inte men 11 grader svider rejält när man inte är van. 
När jag hoppade av Stråla så tror jag att fötterna gick sönder som krossad is. AJ.
Vi tog först en promenad i skogen så Ebba fick följa. Sen fick Stråla stå en stund medan Mayan fick akupunktur med BoT och yllefilt plus magneter för hon var så kall om ryggen och sen skrittade vi ut en sväng barbacka med Skorpan i snöre. 
Det var ganska mysigt faktiskt och vi hann ut innan det blev kolmörkt. 
Fast hon har lagt sig till med att hetsa på hemvägen, jag undrar om det beror på att hon är allmänt missnöjd med hela flocksituationen just nu och är väldigt orolig i sig nästan hela tiden. Först blev jag rätt irriterad men det blev det ju inte bättre av så vi snurrade runt lite i skogen och tränade på att bara för att vi vänder "hemåt" så ska vi inte hem och jag försökte att tänka på vad jag förmedlade med kroppen och efter en stund var hon väldigt lugn igen och vi kunde skritta relativt lungt hem. När hon även visat att hon kunde stå still om än inte helt avslappnad så iaf still utan att vara på helspänn så hoppade jag av och bröt alla ben i fötterna. Aou!! Gråt.
 
Strålas gallor är fortfande bättre. Halleluja. Nu får det gärna komma snö så vi kan sätta igång igen. 
 
Många timmar hs hästarna idag igenoch många timmar tog det att bli varm igen.
 
Jag har inte hört nått om jobbet, försökt ringa igår och idag men inte fått nått svar. På sätt och vis är det ganska skönt att ha lite "ledigt" nu när det ändå är så mycket som ska pysslas med och novemberdeppen/tröttheten sätter in. Jag hatar verkligen november, skitmånad.
 
0 kommentarer