Anorexi och depression

Sitter och nördar mig och läser på om PPID (cushings) när jag egentligen borde börja göra mig klar för julfesten.
Finns dock rätt dåligt med info tycker jag, lite konstigt ändå då det är en rätt vanlig sjukdom.
När man läser bipacksedeln på medicinen så är biverkningar anorexi och depression. Tydligen väldigt vanligt att dom slutar äta i början av medicineringen och det gjorde Mayan idag. Eller, hon åt men det var tveksamt och hon åt bättre om jag handmatade henne. Så jag ser framför mig att jag handmatar henne i några veckor tills hon återfått aptiten. 
Nej då. Men åh vad bökigt det här är. Usch och tvi stackars häst.
Deprimerad har hon ju varit länge nu.
Hon ligger jättemycket. Jätte jättemycket. Igårkväll låg hon och åt sin hinkmat (med medicin i) och imorse hade hon legat och ätit frukosthöt.
Hon går mycket bättre idag iaf. Det såg riktigt bra ut. 
Hoppas hoppas.
Jag tänker tanken att det hade faktiskt varit lättare om veterinärerna sagt att det inte är nån idé, men nu måste vi ju kämpa hur jobbigt det än är.
 
Dom andra får vila, hade ambitioner om att ta ut dom men nä.
 
Gud vad det ska bli trevligt med en kväll utan en massa sjuka sjuka djur. Eller ja, jag måste ju fixa när jag kommer hem, men ändå. 
3 kommentarer
Ann

åååh stackars Mayan :(

Therese

Men fina Mayan, stakars poahästen. Vad jag hoppas hon ska återhämta sig. Håller tummar och tår.
Hoppas du får en trevlig kväll det är du så värd.
Kram min vän!

johanna

Men vilka märkliga biverkningar! Låter mindre bra med depression, hon behöver ju sin livslust!