Åh vad tråkigt

Besvikelsen är stor.
Jag tuffade iväg, glad i hågen, nervös och förväntansfull till min första ridlektion och så är det TEORI.
Jamen seriöst vafan liksom!? Åh jag kände mig som en liten unge och ville bara lägga mig ner och sparka i golvet, som jag sett fram emot att få rida, varit super nervös över allting och tänk om det var hoppning som stod på shemat. Å så är det teori. Hade jag vetat att det var teori så hade jag aldrig åkt.
Det var ändå en relativt okej teori om sitsen inverkan och bestod till viss del att titta på en hoppträning. Ridläraren fick jag ett ganska gott intryck av då hon talade om vikten av att vara mjuk och följsam i handen samt att absolut inte såga i hästen. Hon sa att man helst inte ska ha nånting i handen så det gillas.
När hon däremot började prata om att tvådelade tjocka bett är det bästa man kan ha och att tungfrihet = skarpt bett då ville jag bara sätta händer för öronen och lalalalala. Nåja. Så småningom kanske jag börjar våga diskutera saken lite.
Det verkar vara en okej samling människor i gruppen också.
Nu måste jag vänta ända till nästa måndag innan jag får prova på rida. Och gången efter det är det hoppning mamma mia. 
 
 
2 kommentarer
Therese

Upp som en sol ner som en pannkaka.
Jag minns hur besviken man blev då det var teori, skittrist!
Men nu är det ju bort gjort.
Du ska se att det kommer gå bra för dig. Det har ju gått så bra då du hoppat.
Vilken ridskola är du på?

Svar: Jamen eller hur. Fast då fick man ju bara lära sig hästens färger och delarna på en sadel det här var iaf lite vettigare men ändå inget som jag hade velat slösa varken tid eller pengar på. Ja nivån på gruppen jag är med i är så låg så troligtvis kommer dom inte hoppa nå höga hinder, bara jag får en lugn häst så går det nog bra.
Stjärnstrålar

Johanna

Typiskt.