Åh vad roligt

Fina häst!
Så roligt att rida idag.
Min tanke var att rida på banan men den var skit. Herregud så knölig och eländig. Så vi tog en sväng i skogen istället, det är ju ganska kasst underlag överlag men efter skogsvägarna gick det bra att trava och sen hittade vi en grusväg med ganska ordentligt med is på så där gick det också bra att trava. 
Så fin hon var, väldigt lagom pigg och svarade kvickt som attan på allt jag bad om och höll det tempo jag bad om och tuffade på till jag bad om annat. Vi lekte lite med samlig i skritt och trav, lite försiktigt och försökte göra lite öppnor i traven, det var jobbigt och hon blev mest böjd i halsen men några steg här och var var så fina.
Åh vad roligt att vara gång igen, att ha henne kollad och slippa fundera nu kan vi börja köra på lite försiktigt och snart är det snö, då jäklar.
Oh vad roligt. Fina häst.
 
Tyvärr lyckades det packa snö i ena foten, trots att det knappt finns nån, så hon började halka runt jättemycket och jag fick hoppa av och hacka ur en stenhård isklump med en jäkla skruv som jag had ei fickan. Note to self: ta med hovkrats på tur.
Snälla häst stod bara blickstilla medans matten svor och härjade med hennes fot.
Pärlan <3
 
Före ridturen var jag och kollade på en ridlektion, det borde man göra oftare, kolla är andra rider, jag blir så peppad och inspirerad.
 
Före jag var och kollade på lektionen så hade jag ut Mayan en sväng i solen, oj vad glad hon blev åt grimman, gulletant <3 gick bara ett varv på gräsmattan och sen fick hon stå vid trädet med fötterna i isvatten. 
Hon tycker inte att det är så där jättekul 
Det är som skumt, hon är svinhalt på höger fram nu. Mer halt än vad hon var i början. Hovböld? Men borde dom inte sett det på röntgen i så fall? Ska ringa imorgon och höra. Jag börjar ge full dos av buttan igen iaf så halt som hon är nu. Det gick bra ändå att gå på gräset ute.
Inne så har hon även börjat bajsa precis överallt, hon som är så renlig i vanliga fall, honb rukar alltid alltid göra på ett och samma ställe och har så gjort tills nu. Jag tror att hon rent av bara bajsar där hon står, att hon inte vill flytta på sig i onödan liksom. Dessutom så ligger hon jättemycket.
Tja, det känns inte helt bra det här inte.
Har börjat tänka om det är höet ändå. Det borde ju inte vara höet men samtidigt var det en så jäkla torr sommar så det är nog hög sockehalt i höeet.
Börjar med att prova blöta upp det vilket jag inte gjort hittils för det är sjukt vansinigt bökigt att göra det när man inte har stall. Ska vara varmt i några dagar nu så det kanske inte hinner frysa ihop iaf.
 
Nu har vi ätit kinamat som farsdags middag. Mycket gottigott.
 
 
Nu läste jag just att en hovböld inte alls behöver synas på röntgen. Kan vi hopas på att det är en sån rackare som gort henne så här tvärhalt nu?
0 kommentarer