Mycket viktigt inlägg

Fuck it. Min bantning åkte visst rakt ut genom fönstret. Jag börjar oftast dagen med goda intentioner och slutar dagen med att pressa godis tills jag mår illa. Det hela började ju såklart om när allt elände rasade in, började stressäta, men hur fasen ska jag lyckas byta det igen? 
Jag ska nog inte säja att jag ens börjar dagen bra alla dagar men där har det mycket att göra med hur jobbsituationen har set ut de senaste och det har varit mackor till både frukost och lunch. Inte bra. Men vad äter man i farten liksom? I bilen, annat än mackor?
Lediga dagar så kör jag på min gröt till frukost iaf och det är bra så långt, en sen har det varit så rörigt och stressigt så jag har i princip bara ätit micromat och mackor. Fast det är nog i godiset det största problemet ligger. 
 
Om man hade kunnat rida bort några kalorier iaf. 
 
Jag är bara så sabla trött hela tiden och kroppen är inte med mig alls vilket gör motivationen att röra på sig ännu mindre. Promenerar med hästen, sitter på motionscykeln ibland men för att bränna en påse nachocips eller en bunt lösgodis så krävs ganska många minuter på cykeln... 
 
Nej skärpning nu va? Jag var ju på god väg men efter 7 kilo så stannade det upp lite och jag hade velat ha en digitalvåg för att se de mindre förändringarna. För att inte bli nedslagen av att vågen inte visar skillnad.
Först sjuk i sex veckor och sedan koas och skadad häst. Bortförklaringar, yes i know. Eller kanske förklaringar för mig själv, för att inte få så mycket ångest.
 
 
Mm. Är iaf 14 kilo lättare än jag var när jag vägde som mest. men 27 kilo tyngre än när jag vägde som minst, fast det var på gymnasiet, 8 till vill jag ner. Gärna mer men med 8 kilo är jag nöjd. 
 
 
0 kommentarer