Fullt ös medvetslös

Började dagen med att stiga upp tidigt och fara och pyssla om Mayan i vanlig ordning samt satte mig för att ringa veterinärer, till slut fick jag iaf tag på distriket som lovade att dom skulle komma ut på eftermiddan.
Så jag pilade iväg till stan, hämtade ut paket, handlade lite och for till kiron. Äntligen halleluja. "Oj det satt mycket här sa hon. Det här kan göra ont." Jo tack jag vet. Men det blev lättnad på en gång efteråt. Kroppen lksom slutade motarbeta sig själv och den värsta krampen släppte.
 
Så åkte jag och hälsade på mamma som iaf är rejält mycket piggare och så hem och möta upp veterinären.
Direkt efter det så ringde pappa då hade hans andra bil gått sönder så det vara bara åka iväg dit sen hann jag precis hem och äta middag innan Yogan, jag ör så glad att jag iaf han dit. Herrmin skapare så jobbigt det var men ack så nyttigt. Så tråkigt att det är sista gången för nu men ser fram emot hösten.
Jahapp, så hinner jag bara hem och byta om så ska jag skutsa iväg pappa igen. Jävla bilar säjer jag bara.
Puh! och så slutligen så fick jag ta ut mina hästar. Nu är det ju ljust så det går ju fint att vara ute sent. Underbara vår.
 
Nå. Veterinären började iaf prata om hovavlossning och att det inte såg så bra ut. (Vafan va?!?! Ska hoven trilla lös?)
Så det blev jag ju såklart rejält orolig för. När veterinärer säjer att dom är orolig för nånting då är det läge att bli orolig som matte också om man inte redan var det.
Sen började han prata om att ifall det inte blev bättre till på måndag med penicilin och bandage så skulle jag fara på kliniken och gräva upp och vad tusan han babblade om.
Så tittade han på henne, såg lite tveksam ut och frågade hur gammal hon är. När han fick hör att hon är 23 blev han ännu tveksammare och babblade lite osammanhängande och jag fick intrycket av att han kanske inte tyckte att det skulle vara någon ide.
Inte för att jag tänker ge upp Mayan för ett djävla sår, då ska nog hoven få trilla av helt iså fall.
 
Senare blev jag lite lugnad av yoga gänget som sa att det faktiskt kunde vara en hovböld. Så jag ska ringa hovslagaren imorgon så får vi se vad hon säjer.
Skicka alla era goda tankar till min kära Mayan.
 
Tack och lov så krachade inte telefonen förrän efter veterinären hade varit. Men den har strulat ett tag, igår när jag pratade med sos så bröt den 3 gånger.
 
Jag har även flyttat om i hagarna lite och satte Leffe som sällskap åt Mayan så kan jag ge dom lite mer mat och Stråla som har lite myror i hjärnan får gå i stora hagen med ponnyerna. Det blir lätt så för en fröken som Stråla att det blir lite kaos i stacken av understimulering och att gå i en slät fyrkant är väl inte speciellt skojigt inte.
 
 
Har även hittat ett sadel alternativ som jag hoppas ska funka till Stråla men mer om det imorgon. Nu måste jag vila min arma kropp.
 
Tjipp!
 
2 kommentarer
Ann

Usch :( Hoppas verkligen allt börjar lösa sig för dig. Styrkekramar!

Johanna

Hovalossning??? Vad var det för veterinär egentligen.