Friska hästar?

Men tvi vad såret varar. Och inte får jag tag på nån veterinär. Fint.
Gjorde iaf koksalt lösning och klämde ut varet och tvättade med det några gånger och så har Mayan fått stå på helt torr backe och då såg såret jättefint ut sen. Kanske att problemet är att det ändå är blött i backen och såret sitter så långt ner att det aldrig riktigt får bara ifred. Undrar om man skulle prova göra ett torrt bandage, även fast sår helst ska luftas så kanske det behöver få vara torrt, men varar det då så fastnar ju bandaget i det. Hmmm...
 
Jag har mest ångest över att hon troligtvis skule ha behövt pennicillin och helst redan för flera dagar sen. 
 
 
Stråla är helt knäpp i skallen. Hon springer som hon hade eld i röven när jag tar ut Mayan (kutar som en idiot och tvärniter och kutar som en idiot och tvärnitar) och speciellt när vi går iväg och Stråla inte får följa.
Trams! Är vad det är, Leffe och ponnyerna är ju precis brevid och Stråla har väl ALDRIG förr brytt sig om sånt. Men hon har väl gett sig fan på att hon ska slita upp sin skada i ryggen och påfresta pålagringen så att hon får jätteont igen. För matten kan ju inte ha en häst som mår bra, nej det går ju inte för sig....
1 kommentar
Tiger

Oj. Har inte läst här på några dagar och oj. A lot.
Det är ju oftast så att allt skit händer liksom samtidigt och förstår precis att hjärnan kokar.
Vi är ju inte robotar, utan människor.
Hoppas allt nu går bättre framöver.

*smyger iväg och tänker att jag borde kanske uppdatera min blogg HAHAHAHA*

Svar: Ja det tycker jag verkligen att du ska göra!
=)
Stjärnstrålar