Bitter butter

Jag känner sån avsky till jobbet nu efter förra veckan. Jag har haft en klump i magen hela dagen igår för att jag måste jobba idag igen. 
 
Åh vad jag vill rida min Mayan igen hon verkar dock rysligt pigg så jag tror första ridpasset blir på banan. När det nu blir. Jag är iaf glad över att hon fick en skada där hon ska röra på sig under tiden, det hade inte varit kul att behöva ha henne stilla konvalecent både för hennes psyke och för hennes kropp.
 
Stråla är också galet pigg. Jag vet inte vart hon har fått all energi ifrån. Springer som en stolla i hagen. Hade egentligen tänkt låta henne vila idag men hon får nog komma med Mayan ut.
 
Känner mig lite tjurig på bukefalos också, det är verkligen som en enda stor klubb för inbördes beundran där ingen utomståeende får komma in i klubben. Inte bara jag, det märks ofta. I Strålas årgångs tråd är man dessutom sjukligt ointressant om man inte tävlar verkar det som.
Eller så är det bara jag som är bitter men det är en väldigt återkomande känsla genom åren. 
 
Och ridtravar forumet på fb där en person ställer en fråga, 15 st svarar en sak på olika sätt, 5 st säger nånting som är helt tvärt emot, 3 stycken säger något riktigt idiotiskt och 1 st gnäller om att alla är såååå elaka.
Så fort nån säger något som inte bara är rosor och nallebjörnar så blir det ramaskri och trådar raderas. Det är så sabla tramsigt.
 
 
0 kommentarer