Torsdag

Fin fina trygga, knasiga lilla stollehäst.
 
 
Efter en regnskur så blev det klart och fint och jag hann precis ut en en sväng innan mörkret föll.
Satte mig barbacka på Mayan, bettlöst, och tog Strålan som handhäst och skrittade en sväng. Det är riktiga vårkänslor nu när grusvägarna börjar tina fram. Nu gör det mig inget mer att det regnar då och då, bort med ishelvetet. Fort! 
Det var två pigga och glada damer på promenad, Ebba hakade på och var glad även hon men gladast var nog matten uppe på ryggen. 
Vi var bara ute 30 minuter då det började skymma och vi inte hade några reflexer men det var nog ganska lagom för Stråla också. Hon såg inte påverkad ut efteråt, inte alls faktiskt. Hon såg glad ut och stod fint på alla fyra benen.
 
 
Skrattar gott åt idioten på tv som försökte stoppa en kossa på rymmen genom att kasta sig på den och försöka hålla fast den. 
 
Kände mig själv som mindre intelligent när jag åkte och skulle köpa hängränna med en sedan... och inget släp... 
Heh. Jodåsåatte.
1 kommentar
Linnea

Skönt att du blir piggare! :D jadu, för min del får det gärna både regna och storma bara all jäkla is försvinner!
Finhästar :) kram