Very najs

Herregud så pinsamt, 11.20 ringde hovslagaren, jag satt vid datorn och tänkte åka på en stund för hon skulle komma kl 12. Jaha tänkte jag, nu har hon fått förhinder men nej, det var jag som tagit fel på tiden för det var kl 11. Gudars så pinsamt då, där har hon suttit och väntat i 20 minuter.... Men att hon väntade så länge med att ringa.
Nåväl. Hästarna fick fina fötter iaf och Stråla skötte sig riktigt bra, lite jobbigt var det att stå på vänster fram men med lite massage så gick det också bra.
 
När det var klart så åkte jag hem och slappade i soffan med Ebba, Lilleman och en bra serie. Högkvalitativt slapp som även blev en liten tupplur.
 
Och sen på kvällen kom även solen fram och så har jag och Helena varit ut och ridit. Vi red bort mot stora sandtaget efter de fina skogsstigarna. Vi tog två galopper och Stråla skuttade visseligen lite men Helena bryr sig inte om det. Alls. Det kommer att vara så bra för Stråla att få galoppera på fram utan nån som sitter med handbromsen i. jag tror jag håller mig till skritt och trav tills dom har lossat på galoppen ordentligt.
Jag har verkligen hittat en suverän medryttare. hon hade köpt två hovkratsar också för att jag hade nämt att jag alltid tappar bort dom jag har och ständigt glömmer köpa nya.
Shit vad jag hoppas att hon trivs lika bra med oss som vi med henne.
 
Nå hur som. Mayan var ganska stel idag, traven var knackig men skritt och galopp kändes fin. Det tog på henne en del att bli stående ändå, det är inte bra. Men nu är hon igång igen så det ska förhoppningvis bli bättre.
Vi red nog en timma ungefär och så de sedvanliga promenad bitarna före och efter. 
 
Toppendag!
 
Dom här var fö väldigt gottiga. Speciellt att doppa i kaffet. 
 
1 kommentar
Johanna

Härligt att du hittat en sådan bra medryttare :)