Äckelvarning

Jag kan berätta att det inte är speciellt smart att bygga skogshage iklädd långkjol och foppatofflor. Bara ifall någon fler än jag skulle få för sig något sådan. Dont do it!
Min beundran för kvinnor förr i tiden är enorm, tänk att dom gjorde allt ständigt i kjol. Facinerande.
 
Nå, två sommarhagar klara iaf, en beteshage och en skogshage. Det blir fint det.
 
När jag hade rivit en hage och byggt en hage, slagits med spindlar, mygg, flugor och snubblat både över mina egna fötter, alla jäkla kvistar i skogen samt min kjol så var jag sen rätt trött och tanken på att rida Mayan ändrades och motionen blev till en körtur idag också. Tog med Stråla på släp och for ner till vattnet, där drog vi över viken fram och tillbaka i skritt och trav. Jag bev sjöblöt. Tack för det Stråla. 
Stråla var lite seg idag och pustade ganska mycket när hon var tvungen att hänga med i Mayans tempo.
 
Imorgon är planen att rida Stråla en sväng och testa galoppera. Iiik. 
Vi får väl se men det är tanken iaf. 
 
Mått bättre idag iaf, rätt pigg faktiskt men skitont i halsen. Det är en stor klump där mitt i. Emellanåt kraxar jag upp stora illgröna klumpar och då lättar smärtan en stund. 
Varsågod för infon men var glad att ni slipper ha det iaf. Känns lite liknanade halsflussarna men mycket mindre. Nån slags halsinfektion är det väl iaf.
Naveln läker fint och är inte äcklig alls mer, bara kliig. 
 
Leffe, han hittade minsan på hyss han. Han började med att springa runt och bocka när jag släppte lös honom, gammelgubben liksom. Sen drog han en tre fyra repor kors och tvärs över potatislandet som tack och lov inte är satt potatis i än, för att sedan promenera iväg efter vägen utom synhåll.
Alltså ha ha. 
Superglad är han och hummar och puttar när man kommer nära. Gubben <3
Men imorgon ska det sättas potatis då är det nog slut på friheten, nu finns iaf beteshage så det ska väl duga det med =)
0 kommentarer