Home sweet home

Idag är jag trött. Nog för att jag var trött tidigare också men igår var jag mest lycklig över att vara hemma igen, idag har jag varit mst snark trött. Varit och gått intro på ett ställa där jag ska jobba lite extra, det blir toppen det, ska även få ytterligare ett ställe att jobba extra på. 
Fast det blir tungt när man ska rodda ihop och det blir att jobba 10 till 14 timmars dagar ibland. Kanske mer också framöver. 
I det långa loppet hoppas jag att få gå över helt till en annan person, att få en fast rad på ett annat ställe och sluta där jag jobbar nu. Kanske kan jobba extra där istället, det är nog mer lagom.
 
 
Nåja. Det finns så mycket att säja om resan så jag orkar inte ta det nu. 
Däremot så har det varit helt underbart att få vara med mina djur igen. Ebba blev så glad när jag kom hem, Lilleman också  och att få krypa ner i sängen och sova med dom, det är helt obetalbart.
Även hästarna är nog lite nöjd över att matten är hemma igen, om inte annat för att dom då får komma i beteshagen lite då och då.
Idag fick dom vara där ca 3 timmar och när jag kom och skulle hämta dom så kom Stråla spingandes i full fart. Det är ett bra betyg när den utsvulltna hästen lämnar maten, i full fart dessutom.
Tösen.
 
 
Igår tog jag en promenad med Stråla, Skorpan och Ebba, i skogen och i backarna på näset.
Sen blev det en ridtur med Mayan som var jättepigg och var tvungen att dansarunt och drakblåsa för att grannar hade satt ut en gungställning, ve och fasa. ha ha. 
Sen sprättade hon lite här och där och ville mest springa. Däremot så blev hon ganska fort trött, det var så varmt, sommaren har kommit och vi är inte van, hon bröt tom av en galopp och började skritta istället. Där hade jag blivit orolig om det inte vore för att det var apvarmt, uppförsbacke och tant hade magen full i gräs.
När hon fått skritta en stund var det full rulle igen.
Helt kravlöst bara motion och mys.
 
Idag har jag masserat Stråla som var lite spänd i ländryggen och ganska bullig om rumpan på höger sida. Sen tog vi en sväng med cykeln och körde lite konditionsträning bort till Stormviken. Hon var sjukt loj i värmen och mätt i magen, i traven kvicknade hon till lite men var rejält flåsig.
 
Imorgon ska vi testa löshoppa lite.
 
Och halleluja dom håller på att asfaltera!
 
Leffe har det jättefin i Bensbyn.
1 kommentar
Ann

O noes, gungor! :) Hihi