Findag

Visst är det fullt normalt att bli glad över kattskit på golvet? Och att dessutom utbrista: Men vilken fin bajs du har gjort!
Visst hade det varit bättre att han prickat lådan men den är lite för liten för honom så en bajs på golvet är bättre än ingen bajs alls
 
Man blir ju lite orolig när katt inte har bajsat på flera dagar.
Nu är han less på att vara inne. Håller på att riva fönstret där han lyckades smita ut en dag, men jag har knytit fast det så det går lite dåligt. Fick komma ut i koppel en stund idag också, bara ca 20 minuter idag men lite luft i öronen är gott iaf.
 Ebba envisas med att ligga i min lektyr
 
Maysan fick minsan vila igår för jag sov typ hela kvällen, tröttare än tröttast, men idag har vi varit ute och härjat runt. Gud så rolig hon är. Jättepigg och glad och kändes hur fräch som helst. Vissa dagar är ju lite knixiga men idag var hon mjuk och fin redan från start. 
Vi gick ner till vattnet och plaskade lite, Mayan stampade ivrigt i vattnet och blötte ner halva mig. Sen travade vi över viken och upp på andra sidan där vi tog några galopper, hur mysigt som helst och så travade vi över viken hemåt för att även ta en vatten galopp. Hon var väldigt taggad och fick trava och galoppera typ när hon bad om det. Tills vi hamnade bakom en annan häst då fick hon allt skritta till sin stora förtretelse.
Ja hon är ju bara för rolig och matten satt och fånflinade hela turen.
 
Strålan fick vila idag, henne tänkte jag ta ut på en tur imorgon. 
0 kommentarer