Uppdat om Strålan

Ja, Stråla svarade inte på behandlingen så väl som hoppats så hon ska få en till kur med metacam, det blev ett litet glapp nu på några dagar eftersom veterinären inte var tillgänglig förrän igår (jag ringde i torsdags första gången, kuren var slut i lördags) men förhoppningsvis så finns den på apoteket imorgon. Så nu har vi en liten träningspaus tills hon får medicinen igen.
En dag så gick vi till ridbanan, ganska raskt tempo men bara skritt, gick runt där lite, gick över en upphöjd bom två gånger och hem igen. Det blev för mycket, då var hon väldigt smärtpåverkad efteråt.
Men så länge vi har hållit oss hemmavid så har det gått bra.
Hursom helst så har det verkligen inte varit läge att köra på med trav och galopp så som var tanken. Jag antar att hon måste puschas lite för att få igång musklerna men att hålla rätt balans är svårt, jag ligger ju gärna hellre lite i underkant. Senaste passet då jag försökte leka lite med långa tyglar så tog vi lite lite trav.
Hon är svår att köra långa tyglar med, hon är liksom för lydig och för orädd så hon går ju ner i diket eller upp i en snödriva när jag styr dit med tanken att hon ska stoppa upp och gå i förvänd öppna. Så det blir lite tokigt. Hon behöver tydligen ett tydligare stopp, som en vägg eller iaf ett staket.
Kanske man kan ta transporten till ridbanan...
 
 
På måndag kommer veterinär Anna ut och ser vad hon kan göra för Strålan också. 
2 kommentarer
Linnea

Jaa, kom och bo med oss :D

Rackarns Stråla, nu får hon ta och bli frisk..Håller alla tummar jag kan för henne. Kram!

Johanna

Jag hatar sjuka hästar..om dom bara kunde tala.

Ibland så kan ju smärtan sitta kvar som ett muskelminne också.

Hoppas hon kryar på sig. Men som jag förstod det så var prognosen god? Äter hon Metacam pga någon inflammation just nu?