Ponnyakuten

Då var det dags att reta sig på Ponnyakuten igen. Dumma jävla korkade människor.
 
Okej.
 
1: Köp inte hästar som ungarna inte klarar av.
2: Kolla upp om hästen har ont.
3: Se till att hästen har BRA väl passande utrustning (inte jävla pessoabett och sadlar som ligger helt åt helvete)
4: Rid för instruktör. En bra instruktör.
 
Hur svårt ska det vara?!?
 
Bah!
 
Eller så kan man säga det snällare, som Elvira http://baraelvira.se/2014/january/tankar-om-ponnyakuten.html#comment
 
Ja, jag vet att det är svårt ibland och ingen är perfekt, inte ens jag  men alltså kom igen!! Basic
 
Åh, inte vart det nån motionering idag inte. Hade som tanke att köra Mayan men sätta sig i vagnen i -22... eh... nä.
Funderade på att klättra upp och rida lite barbacka på täcket bara men efter jag hade fixat renbäddat i ligghallen, hämtat halm (åh vad jag hatar att riva halm) hämtat hö och allt annat så var klockan bra över midnatt. Nä, det blev ingen klumpig ridtur i overall som jag knappt kan röra mig i.
 
Men vilken härlig kväll, fullmåne och så vackert, behövde ingen pannlampa. Stod jättelänge i hagen och tittade på hästarna efter jag gett dom nattmaten. Mys.
Stråla är rolig, hon far runt och kollar och provsmakar på alla högar, en del är bara halm, då buffar hon i dom, blir lite besviken och drar vidare. För hennes del känns det skitbra att sprida ut höet så här, hon får verkligen extra aktivering.
Dom andra står ganska stilla med traskar i väg lite då och då och kollar in nån ny tuss.
Ja, det är gott, jag är nöjd med min foderlösning.
0 kommentarer