Jäklar vad roligt

Idag var det äntligen dags för Eva lektion och det var så himla roligt. 
Hon är verkligen toppen att rida för, hon lyckas alltid hjälpa mig att få Mayan spänsig, mjuk och avslappnad. För att vara Mayan, allt är relativt förstås men jag önskar att någon hade kunnat fota oss för det kändes så bra. 
Tant var stel och struttig i början men efter en kort stund så började hon sträcka ut och mjukna och där hade jag min grand prix häst igen (nåja ha ha). Och glad blir Mayan alltid av Eva lektion, om det beror på allt beröm hon får från ridfröken och även från matte och kanske att Eva lyckas få mig att rida rätt så det blir behagligare.
 
Vi tog även en del galopp idag på Mayans initiativ och då jäklar taggade hon till och fick mig att skratta högt flera gånger. Jäklar vad roligt vi hade, båda två. Fick en del bra tips för den jättesvåra högergaloppen och Mayan kämpade så gott hon kunde.
Sen ville hon inte sluta galoppera. Söttant!
 
Vi promenerade hem mycket trötta, svettiga, nöjda och glada.
Min fina fina 23 åring.
 
Stråla fick sig ett pass på ridbanan igår också. Om man nu kan kalla det för det. Vi gick dit och jag fick hela tiden påminna henne om att inte gasa utan att gå lungt och komma ihåg att ta med sig benen, Väl på ridbanan så tog vi tre fyra varv i trav på lina åt båda hållen, jag tyckte det såg ganska trevligt ut. Tre gånger över en kavalettiradda och så gick vi hem. Det verkade funka. 
Hon stannade till en gång och ställde sig och vilade på höger, då gick vi hem. Sen stod hon och hängde lite när vi kom hem också men inte oroväckande mycket, såg lite trött ut men inte som om hon hade jätteont utan mer som trött efter aktivering.
Ja, herregud, det är till att anlysera. 
Även idag såg hon fin ut, inte svälld om ryggen och såg rätt glad ut, stod inte och hängde vad jag såg. Få se om jag orkar ut med henne en liten sväng senare, är så jäkla trött.
1 kommentar
Therese

Så kul med ett så lyckat pass :) Kanske det håller på att gå åt rätt håll för Stråla också? Hoppas det, håller då tummarna :)