Humor?

Alltså jag har ju inte världens bästa humor direkt men den här upprepningen som folk tycker är så skojjig har jag svårt för.
Som nu när det är runt -20 -30 så ska varenda kotte säja att "jamen det är ju myggfritt i alla fall".  Barampamp!!
Fniss. Eller så inte.
Eller när man är på bio och dom är klar med reklamen och drar för draperierna igen så är det bara så skojigt att säja "Jaha, nu är filmen slut".
Eh. Eller så inte.
 
 
Jag känner mig lite frustrerad över den här kylan nu eftersom att Stråla skulle komma igång medans hon äter metacam, men i den här takten så kommer vi ju ingen vart. Dom sa ju att det skulle bli varmare idag. Får se om det håller sig under -25 så kanske det blir en promenad iaf, men det gör så jäkla ont att andas för mig när det är så kallt.
Inställd Långa tyglar lektion idag, inställd ridlektion idag, inställd skoning imorgon.
Bah.
 
Och min älskade bil som är trasig i motorvärmaren har trots det startat som en klocka varenda gång, det är typ universums bästa bil, fast i går kväll i -31 så sa batteriet stopp efter alla kallstarter. Lite laddning bara så är den igång igen.
1 kommentar
Linnea

Tack! Jadu jag håller med, skitväder jämt. Antingen regn och plusgrader eller -30. Kan det inte vara mittemellan??