Det var det där med självinsikt

Som en del inte har.
När jag ser att folk som redan har en häst ska köpa en till så tänker alltid: "Å herregud, att dom orkar och har tid"...
 
Idag blev det en ridtur på Mayan. Eller vi promenerade till ridbanan där jag klättrade upp och vi gick över lite kavaletti och försökte mjuka upp extremt stel tant. I höger varv gick det ganska bra, där bar hon sig själv någorlunda, men i vänster. Mamma mia.
Allting var allmänt skitjobbigt vilket jag verkligen förstår som det har varit på senaste men hon ville mest bara springa ifrån allting. Typ galoppera i vänster varvet för det är lite lättare eller bara blårusa rakt fram.
Till slut var hon lite mer loss även i vänster varv men då var både hon och jag sjöblöt i svett. Hej dålig kondis och otränade.
Det är intressant att ridning är den enda sport jag kan ägna mig åt där jag helt struntar i om jag blir svettig, jag hatar att svettas annars, och där jag kämpar mig blå, annars ger jag helst upp så fort det blir lite jobbigt.
Vi tog även och kämpade med förvänd öppna i både skrit och trav, det gick riktigt fint, eller, ja, hon gjorde det ju i alla fall men rusade lite.
 
Jättefin tanta. Nu vore det väl sjuttsingen om vi inte skulle komma på banan igen.
 
Ivan har äntligen bytt
Yum yum.
En period gav han mig brejk tills det trillade ut Brejk från vart enda skåp jag hade. Nu senast har han överöst mig med sportlunch sen i maj.
 
2 kommentarer
Johanna

Men åh han är väl för söt!

Ida

Hmm, självinsikt verkar inte vara din starka sida direkt..

Svar: Kanske inte. Inte heller när jag sucka åt folk som brukar spendera 5 timmar i stallet. Eh..
Stjärnstrålar