Dags för en till tekopp

Herregud vad jag skratta åt den här
 
Its a houndvalalanche!
 
Även om jag gnäller över kylan så vet jag vad jag väljer mellan -22 och gnistrande snö och +2 och skridskobana. Man får knarka te så blir allt lite bättre.
 
Åh vad roligt det var tömköra Stråla. Jag tog och satte fast Mayan i bältet på min overall så hon fick haka på också. Gick efter vägen ner till hamnen samt snurrade runt lite på volt i fyrvägskorsningen.
Fick jobba med att 1: Inte älga på 2: Inte trippa fram när man inte får älga på.
Hade bara grimman på och hon var så fin så fin, väldigt lyhörd som vanligtvis, lite problem att stå still hade hon och när vi vände hem så blev det en del kast med huvudet och trampa runt men det lugnade sig ganska fort.
Det märktes att det dels var skitlänge sen jag tömkörde (skämmes!) dels att det var rätt jobbigt att aktivera dom där bakbenen och använda ryggen.
Vi fick till lite öppnor och lite lite början till skänkelvikning.
Hon är ju så jävla söt, så fort hon tar ett steg i rätt riktning och får beröm så fattar hon precis vad hon ska göra. Och hon blir så nöjd när hon är en duktig tjej.
 
Volt åt höger var ganska svårt, då fick hon ju belasta sitt onda ben lite mer och när hon där gjorde några superfina steg och jag ylade duuuuktiiig tjej så började hon tvärgäspa. Så jag var tvungen att stanna och skatta åt henne.
Där skulle vi dock ha slutat för när jag sen skulle göra bara lite till så blev det lite kaos en stund men tillslut fick vi avsluta riktigt fint.
 
Så jävla nöjd. Nu får hon vila i morgon och så får hon gå på söndag och måndag, jag tänkte att det kanske är ett lagom upplägg i början, träna två dar och vila en.
På måndag ska vi få våran första lektion i långa tyglar. Spännande.
0 kommentarer