Blah blah

Jag skriver och jag raderar, jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig.
Något jag alltid blir chockad över är när folk utan att skämmas berättar när dom har brukat övervåld på sitt djur.
Jag kommer aldrig nånsin att glömma den sommarjobbare vi hade i hemtjänsten som satt och berättade om hur hon brukade spöa upp sin hästjävel för den var dum i huvet. "Ha ha." Och jag bara blev chockad och totalt stum.
Nu har en bekant skrivit på facebook hur hon blev fly förbannad för att hunden kissat inne vid löp och bokstavligt burit ut den i öronen. För att den gör det med flit. Alltså. Nä.
Där kunde jag inte vara tyst.
Ibland hör man också folk utan att blinka berätta att dom trycker ner nosen på sina djur i deras kiss om dom råkat kissa på fel ställe.
Läste även just om en kille som "uppfostrade" sin hund av "kamphundsras" genom att lyfta den i kinderna och knäa den i magen för att den gjorde utfall mot en valp.
 
Ja..
 
 Det som också förvånar mig är människor som inte felsöker. Varför har man det här problemet? Oftast så försöker man bara döda symptomen istället. Vad det än må vara som problemet är. Gapande häst, kissande hund, ett djur gör aldrig nånting "med flit" eller bara för att jävlas.
 
 
Som alltid så tar jag mig an ett sånt stort ämne, flyter iväg, kommer ingen vart och bara blah.
0 kommentarer