Yoga kramp

Även om det är trevligt att sova borta ibland så har jag alltid lite ångest över att vara borta från mina djur. Speciellt Lilleman, han har har fått vara ensamen lite för mycket nu på senaste och Ebba har jag alltid ångest när hon inte är inom synhåll.
Hjärtan
Men då är det också lite extra mysigt att komma hem och mysas med dom också.
 
Idag har jag varit och testat på yoga, det är något jag har funderat på i flera år då jag tänker mig att det borde vara bra för min kropp. Och nu har det startats upp här i byn, då går det ju bara inte att missa.
Kroppen sa dock "Eh, vad fan gör vi nu. Aj!" och krampade ihop totalt.
Ett tag var jag lite arg på min kassa kropp som inte fixar nånting men sen tänkte jag att vara arg på sin kropp nog inte riktigt är förenligt med yogans syfte så då försökte jag tänka att den gör så gott den kan.
Och förhoppningen är ju att det ska bli bättre iaf.
Lite lustigt/intressant vad man nu vill kalla det var känslorna jag fick. Mm. Intressant. 
Å så höll jag på att få skrattbryt när jag bara ramlade på näsan i en av positionerna.
Dessutom har jag så fruktansvärt svårt med andningen, typ alltid. Ibland kan jag tex nästan få kramp i andningen när jag ska sova. Lite för att jag är så spänd och så tänker jag för mycket på det och så blir det en ond cirkel. Så där tror jag jag kan få lite hjälp av yoga.
 
Efter det så for jag och pussade lite på mina mular, bäddade rent åt dom och gick en promenad i skogen med Mayan och Ebba.
Gud vad jag är kär i min knasiga lilla fuxtant 
Sötaste.
Imorgon ska vi ut och rida.
 
Jag köpte en sån här slickgodis till hästarna
Tanken var att jag främst skulle ha den vid stretch av Stråla, bara det att hon tycker den är skitäcklig. 
Hon som äter allt liksom. Den enda som gillar den ör Mayan, Leffe bara luktar på den och flemar helvilt, Stråla slickar lite lite bara för att Mayan gör det och sen grimagerar hon. Skitäcklig! Ha ha.
Nå, mer till Mayan då.
 
 
3 kommentarer
Therese

Turbo fullkomligt älskar sin slickburk, han kan stå och slicka hur länge som helst ;)
Så kul med yoga, hoppas det känns bättre nästa gång.

Svar: Jo jag minns ju det, lite därför jag köpte den. Det roliga är ju att Stråla den glupska grisen tycker att den är äcklig =P
Stjärnstrålar

Ann

Vad är det i de där slickburkarna? Har aldrig riktigt fattat det, funderade på en såndär som Hööks har som man kan hänga upp men de var typ 80% melass..

Svar: Det är mest melass i den där burken också, sen försöker dom påstå att den ska vara nyttig och innehålla en massa vitaminer och tjaffs men det är ju främst godis.Det står på den att den bara är för att slickas på då och då och ska inte lämnas hos hästen. Det är belöning och så ska den vara till för distrahering om man ska göra nått som dom inte gillar.
Stjärnstrålar

Ann

Yoga är kanon, och har mycket gemensamt med ridning/sånt man kan ta med till ridning! :)