Promenad dag

Eller nått... Det beror på vem man frågar. Ponnypatrullen var på annat uppdrag idag kan man säja.
 
Eftersom det är så varmt och nästan ingen snö så gick det nu superfint att gå i skogen så jag tog med mig Ebba, Mayan, Skorpan och Holly och gick på promenad över till näset. Holly fick gå lös vilket hon tyckte var superkul. På hemvägen fick jag den briljanta ideén att släppa lös Skorpan också. Jamen vadå, hon gick ju alltid lös förut, innan vi flyttade till Siknäs. Det var bara det att ponny fick total jävla helfnatt och sprang och sprang, fram och tillbaka, på stigen och rakt ut i skogen, hon hoppade och sprätte och galopperade så herregud!! Jag fösökte locka till mig henne med godig när luftstrupen snörpte igen och hon knappt kunde andas men icket. Då fick hon till slut med sig Holly i galenskaperna och så sprang dom hem.
Eh..
Tok!
Mayan var iaf hellugn och brydde sig föga att sällskapet drog. 
 
Tack och lov så fann jag ponnyer utan brutna ben hemma på gården och Skorpan hade inte tuppat av av syrebrist. 
 
Mutter. Kan man säga om det tilltaget. Jag som tänkte att hon visst skulle bli glad men mest pula runt och äta lingonris liksom.
 
 
 
Nu drar jag till stan. 
1 kommentar
Ann

Hahaha tokponnysar