Lyft

Det var en trött och lite hängig Stråla idag så vi tog bara en kort kort promenad, troligen påverkad av gårdagens kiro beh.
Jag har även nån ide om jag ska träna lite trick med henne nu när hon inte kan göra så mycket annat, så idag tänkte jag testa be henne lyfta på frambenet bara, för att så småningom kunna möta henne knä mot knä osv. Men nånstans måste man ju börja. Det vara bara det att hon förstod inte alls varför jag stod och petade på hennes ben: Inte alls. Hon försökte liksom inte ens förstå och det såg ut lite som att hon bara stängde av. Stod där och gjorde ingenting. Och jag har tyvärr inte riktigt tålamod till att stå och dutta hur länge som helst men jag tänkte iaf inte ge mig förrän hon iaf rört på benet. En gång så backade hon en bit fast utan att ens lätta på det benet jag petade på. Ha ha.
Till slut så hade hon iaf fått beröm efter att ha lättat något på båda frambenen när jag petade på det, ca 3 gånger var så vi får väl se om nån polett trillade ner till nästa gång vi provar.
Nå hon kan ju inte vara en stjärna på allt.
 
Medryttaren ska rida Mayan, jag ska strax på massage och sen åka å hänga med vän.
1 kommentar
Therese

Vilken rolig ide för att hålla igång hjärnan på stjärnan ;-)Det är bara att kämpa på, skam den som ger sig en vacker dag lyfter hon på benet :D
Hoppas du fick en trevlig kväll med vännen din.
Kram!

Svar: Man får ju hoppas att hon fattar, så trög kan hon ju inte vara =PJa det vart det.
Kram kram =)
Stjärnstrålar