Huff puff

Vilken härlig ridtur med Mayan. Jag hade tänkt att antingen fara ut på isen eller ta lite dressyr på banan, men det blåste snö kors och tvärs så vi for i skogen istället. 
Glad och framåt dam på lite fnork och snork humör men ändå inte sprättig direkt.
Red genom skogen över till andra sidan och där hittade vi även en oplogad väg så vi fick plumsa lite, yey! Efter det blev damen trött, inte för att hon tänkte erkänna det och det vara bara kroppen som var trött och inte huvudet så hon tyckte galoppera galoppera och jag tyckte okej, galoppera men galoppera civilicerat, vilket var sjukt jobbigt och den röda tanten lät som ett mindre tåg, huff puff. 
 
Stråla fick massage istället för motion men det var väldigt välbehövligt så jag tror det var rätt val. 
 
Strax ska jag dra till Siknäs. Tjipp!
 
 
Kontroll av isen häromdan
Imorgon tror jag att vi tar ett pass på banan. Kanske. Om jag orkar. Måste dra ut Stråla också.
3 kommentarer
Ann

En av de få grejerna jag saknar med norrländsk vinter! Minns att jag red jättemycket på isen när vi stod i Bensbyn i stallet på andra sidan vägen (mittemot Norlins typ)

Svar: Tyvärr har jag blivit lite Chicken med åren men i år hade jag nog tänkt att vi skulle våga ut på isen.
Stjärnstrålar

Ann

Mmm jag är lika, vi har Mälaren just utanför stallet men man litar ju inte lika mycket på Stockholmsisen. Men ser man traktorer & sånt fara över den vet man ju att det håller :)

Svar: Jo då kan man fara tryggt.Vi har haft så kassa vintrar senaste åren, ismässigt. För varmt eller för mycket snö som isolerat. Med svaga isar. I år har det dock varit mycket bättre just från den synvinkeln.. Det så så surt nu dock att det blev plusgrader och regn. Tror iofs inte att isen går sönder för det men jag blir nojjigare.
Stjärnstrålar

Ann

mm man vill ju inte chansa