Här kommer världens bästa ponnypatrull

Ponnypatrullen på städuppdrag
När jag kom till hästarna så höll min höbonde på att lassa in hö i bodan tillsamans med Ivan och Ivans bror. Fy vad jag är bortskämd. Bästa bästa farbröderna alltså.
Så när dom var klar så fick ponnypatrullen göra det dom gör bäst, städa.
 
Sen tog jag Mayan med mig och gick till ridbanan och red ett kanonpass där. Oj så fin hon var. Drog fram en bom som vi galopperade över några gånger. Det var skitkul. Det låg även några kavaletti bommar framme men det var visst fel avstånd på dom för Mayan och jag ides inte kliva av igen och ändra dom.
Jag är så säkerhetsmedveten.
Nej så där skulle jag då inte rekommendera nån att göra men jag skulle heller aldrig göra det om jag inte kände min häst så väl. Men överlag så är säkerhetstänket väldigt lågt hos mig och ändå gör dom aldrig illa sig mina hästar. 
 
Vi jobbade på med serpentiner i trav, att tant ska kliva på ordentligt och inte trippa. Samt lite öppnor och slutor som bara flöt som om vi aldrig gjort annat. 
Så nöjd. Promenerade hem med ett stort flin.
 
Sen tog jag ut Stråla på våran bana hemmavid, vi gick ingen uppvärmningsväng utan gick direkt på banan. Stråla hade stått med magneter och Back on Track i nån timme innan. 
Hade henne i lina men uttnyttjade hela banan, gick över våra kavalettipinnar några gånger, tränade på volt tillbaka som vi aldrig gjort på lina sådär förut men det gick ju hur fint som helst. Så gjorde vi några igångsättningar-avsaktningar trav skritt och så gick vi hem.
Vi tränade även lite rygga i backe.
Det var tydligen lagom, Stråla såg nöjd ut och verkade inte ha fått mer ont. Så kanske vi hittat en balans på sjukgymnastiken.
Eller så var det en bra dag.
 
Ja hursom helst har det varit en suveränt bra dag.
 
Har även varit på kalas hos min höbonde då hans hund fyller 17 år
Det är en väldigt aktningsvärd ålder.
3 kommentarer
Therese

Men så perfekt att ha en städpatrull till hands :) och goa farbröder som hjälper dig med höet. Kul att det gick bra med hästarna idag alltid gött med en bra dag.

Johanna

17år är en väldigt aktningsvärd ålder!

Klara

Härlig ponnypatrull du har :D