Crap

Eftersom att medryttaren inte kom idag heller så blev inget som tänkt. Idag heller. Men jag tog iaf och samlade i hop mig och gjorde hälften av vad jag hade tänkt. Sågade ner två träd som jag hade som bommar på min fina "ridbana", jag är lite så här hihihihihiii jag har en egen ridbana. Typ, en ridbana, men just nu är den toppen. Fick dock joxa ganska mycket för att träden eller, tja pinnarna, skulle ligga kvar och skottade dit snö så dom kom upp lite. Tja, så.
Gjorde lite av övningarna jag fick av Anna på Stråla. 
Så tömkörde jag Stråla och Mayan fick haka på bakom, först efter vägen för att värma upp och sedan på ridbanan över pinnarna, försökte oss på lite öppnor osv. Hon var fin och lyhörd och gjorde som jag bad, bjöd på några riktigt trevliga samlade steg. Men hon vill gärna älga iväg och tydligen så blev passet lite för mycket då han var rätt påverkad efteråt. (Helvetes jävla förbannade skit) 
 
Hursom, när jag tömkört Stråla klart så satte jag fast henne i en snöklimp så hade hon velat gå så hade hon gjort det men hon stod där och pillade i snön så snällt. Och longerade Mayan lite i trav.
Å så tog vi en liten avskrittning efter vägen.
 
Jag vill ha kavalettibommar. Eller iaf en. Eller iaf ett större träd men dom är ofta så tunga att flytta på.
 
 
Jag orkar inte ha en rehabhäst och hålla igång Mayan på ett bra sätt. Inte utan hjälp. Ingenting blir varken hackat eller malet. Dom får inte alls det dom hade behövt. 
Fy för i helvete vad det suger!
 
 
1 kommentar
Linnea

Det där med medryttare är knepigt..Jag hade en till Dennis som var kanon, skötte sina dagar och var schysst och fin mot hästen. Men inser att sånna inte växer på träd...

Sjukt kul att du knyter fast hästen i en snöklimp. Haha. Såå härligt!

Svar: Nej dom gör verkligen inte det, speciellt inte när man vill ha ut dom ända hit för att rida på en tokig travare =P
Heh, jo det är tur dom går med på de flesta av mina ideeer. Jag vet inte riktigt vad säkerhet är. Men Stråla hade så kul med att stå och pilla i snön så.
Stjärnstrålar