Finfint

Igen. underbara snö, underbara kyla, underbara vinter!!!
 
Det enda jag hade kunnat önska är lite mer soljus men med snön så gör det inte så mycket att solen knappt visar sig. Främst hade jag nog önskat att jag var morgonpigg men idag ställde jag iaf klockan för att hinna ut i ljuset. 
Min bil som alltid startat som en klocka oavsett väder, gav upp idag. Jag förstår den, den har verkligen kämpat på. Dags att ta i tu med det där att laga motorvärmaren kanske. 
Nå det är ju inte långt till hästarna så en promenad blev det, det är mest när Ebba ska med som jag helst inte promenerar och hon följer inte med när det är -22.
 
Stråla var så fin så fin. Som vanligt. Stannade vid ridbanan och kvittrade åt gänget som var där och red, glodde lite på skäckarna vid min högubbe. Gick som en klocka hela turen. Fina fina häst. 
 
 
Underbart! Härliga vinter härliga häst!!
 
Skorpan fick sig promenad med longering. hon jobbade på bra, riktig snyggt efter ett tag när hon lossnade i kroppen och trampade på istället för att bara pinna på med raka ben. Och självgående är hon. Det var länge sen jag longerade henne. Jättelänge sen. Sa trav och så travade hon tills jag sa nått annat. Fina ponny.
2 kommentarer
Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥ ✞

Åh det är underbart med vinter <3 <3 tyvärr så blev jag riktigt ledsen idag när det började regna :(( REGNA!! i Norrbotten??? usch :(

saga

Åh älskade vinter!

sv; kan förstå det, jag är också lite arg över att jag sett tecknena men att det gått så långt. Dock såg han mycket bättre ut idag så hoppas att det vänt. Han är piggare i ögonen och traskar runt i boxen hela tiden så det ser bättre ut