Åh

Nyår då. Värdelös högtid.
 
Det är bara stress över att det ska vara fest. Nyår är en sån där högtid där man ska ha en massa vänner och vara bjuden på fräsiga fester och supa en massa. Nu först som det börjar kännas okej att det inte är så. Att jag känner mig bekväm i mig själv att vara själv liksom. Men det har alltid vetit en stress. Nyår och midsommar.
Nej tacka vetja vardagar.
Nu ska jag jobba och det blir säkert toppen. Lite ångest övet att inte vara hemma och titta till djuren. Ebba och katterna har det gott med mina föräldrar och hästarna går det säkert ingen nöd på heller. Men det är ju den andra delen som är skit med nyår. Alla idioter som tycker det är roligt att smälla bort sina pengar. Idioter är vad dom är. 
Ge pengarna till mig istället för att slösa dom på sånt som skadar på djur och människor. 
Vilken idioti. Att det inte bara förbjuds.
 
Leia finns inte mer, hon låg alltid under ett bord och skakade av rädsla, Ebba är rädd men nöjd om man bara är nära henne.
Hästarna blir förstås lite oroliga men det brukar vara lungt. Jag hoppas så innerligt att det kommer vara lungt nu när jag är långt borta på jobbet.
Fy.
 
 
Och så ska man göra nån sån där årsresume.
Ja min årsresume kan man dra som ett ord.Veterinärbeök.
Vill man använda några fler ord så kan man lägga till ångest. oro och sorg.
 
Det har varit en del fina stunder förstås. Ganska många, men just nu minns jag inte dom. Vissa är för tunga att minnas just nu. Det jag är gladast över under året är att jag och Mayan åkte iväg till Skellefteå. Det var det absolut bästa och jag är så glad att vi fick den resan.
 
 
3 kommentarer
johanna

Håller med, förbjud skiten!!! Gott nytt år.

Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥ ✞

sv; men eller hur... :'(

Tiger

Hata smällarhelvetet! :(((
Nyår (liksom alla högtider) är bara hittepå av människor. Har inte firat nyår på 10 år å det är ju bara en dag som alla andra i kristna människors påhittade tidräkning. Tycker man själv kan hitta på sina högtidsdagar. Som min kompis AH som hissar flaggan, äter sockerkaka och springer runt huset på sin hunds Svantes födelsedag!
Skönt att detta väsen är över å ett år till nästa crap. jaja. Du! Har bara med mig norska mobilen å kanske har du bytt nr? Har messat m ej fått svar, Linnea hade det korrekta. Skulle ju höra om du kunde komma imorgon då tiden gått så fort, m hörde att du jobbade. Attans!! Vi är tyvärr upptagna på lör å jag drar tillb till Tromsö på söndag. :/ Sommaren nästa. Välkommen till Tromsö! Å garanterat till Linnea under våren om du vill! :)
//The M