Skärpning matten!

Det blev en fortsatt mysig kväll faktiskt. Ebba träffade en ny vän, dom har bara setts på håll tidigare, hon har varit lite skeptisk då den förra schäfern som brukade vara och hälsa på inte var direkt snäll med henne. Den här lillen var dock väldigt lajbans
Det var inte Ebba som knuffade ner honom i diket =)
Holly tyckte att hundarna var god underhållning
Efter jag pysslat om Mayan (och Skorpan, Holly fick gå lös och Stråla har varit ut med Helena och galopperat) så tog vi en cykeltur i skymningen och Mayan såg helt fin ut idag, jämna ordentliga kliv. Dessutom var hon skitglad och väldigt pigg. 
Så det onda i går gick över snabbt iaf. Jag förstod att det skulle göra det men det kändes ändå skit eftersom att det var mitt fel att det blev så.
Det var nog en kombination av dålig matte, dåligt underlag och en kroppsligt dålig dag.
 
Dessutom så får hon beta för mycket, det är inte bra för hennes sjukdom, jag vet ju det, men ibland blir det för mycket ändå och det märks. Så är det... Jag har märkt det tidigare också men blundar lite för det. Så korkat, jag vet. Gårdagen blev lite av en väckarklocka dock. 
Idag har hon inte fått beta alls. Tur betet är slut snart.
 
Idag ska vi på Nolia och gå i rasparaden och sen ska vi ha Bassetträff =)
0 kommentarer