Så mycket kärlek

till mina fabulösa finfålar
Det blev en sen tur idag också så vi fick faktiskt premiära reflexer i afton. Jag älskar verkligen våra norrländska ljusa sommarnätter men det var även helt fantastiskt mysigt att rida i sensommarskymningen också. Det var rätt varmt, väldigt lagom, och stilla och vackert ute. mayan var jättepigg och glad och lite filurig. 
Ja, det var bara så helt otroligt mysigt jag bara satt och log hela tiden.
 
Har även rivit ut golvet i transporten nu samt tagit bort en söderrostad plåt på ena sidan. Konstaterat att herregud vad rostig den är, det var nog minsann i sista minuten jag började med detta projekt. Och vilken tur att jag gav den första hjälpen förra sommaren för själva golvet och väggarna hade iaf inte blivit värre så jag lyckades iaf stoppa upp det. 
Ja, som sagt stort projekt, jag är en sån jäkla tidsoptimist, tror alltid att "jamen det där går fort" eller tror att ja kan klämma i hur mycket som helst på kort tid. 
Nåväl, jag känner mig väldigt peppad iaf, jäkla roligt jobb ändå. Men då blir jag ju även så att när jag börjar peta i en ändå så vill jag göra allt, helst hade jag velat byta väggarna också men det har jag inte råd med i år och pappa säjer "nej nej det behövs inte." Hmmm. Han tyckte inte heller att jag skulle ta ut det gamla golvet utan bara lägga nytt ovanpå. Nja va, skulle inte tro det.
Och så hade jag velat måla om hela. Nåväl, golvet och underredet först, det viktigaste så den går att använda iaf.
 
Förra årets projekt, stoppa vätan från att komma in
 
Som tur är är den värsta rosten fram, där hackade jag bort stora sjok som rosten ätit från bjälkarna, eh inte bra, men där ska ju iaf inte stå nån häst, bjälkarna längre bak ser mycket finare ut tack och lov, få se om det kanske ändå måste förstärkas nånstans. 
 
Hittade just en annan bild som beskriver relationen med hästar väldigt bra
 
1 kommentar
Ann

Den är ju jättebra! :)