Jamen galopp!

Så har vi haft en helt fatastiskt fin dag igen. Den började med att veterinären ringde och sa attt Ebba mådde bra. SÅ jobbade jag en liten stund och stack sen iväg två timmar tidigare för att hämta upp Ebba. Hon har varit i Öjebyn det var där dom hade jouren.
Åkte hem och kröp upp i soffan och kramades i 2 timmar, så mysigt. Älskade hund.
Sen åkte vi till hästarna och hade det gott i solen
Släppte lös Holly
Och Stråla fick beta en stund innan vi gick iväg för ridlektion. Hon håller fast sig själv, praktiskt va?
Vi red för Camilla och det gick så bra. Ja, lika fin vanligt min Stråla och hon jobbar bättre och bättre för varje gång.
Idag har vi dessutom galopperat. Minsann.
Det är helt sjukt vad det sitter fast i min hjärna det där. Stel som ett järnspet blev jag men försökte låssas som att jag inte blev det och Stråla gjorde en helt suverän galoppfattning där hon riktigt sätter under sig och tar ett språng iväg, varpå jag förstör allt och tvärbromsar henne. Bara en automatisk reaktion avden dumma dumma rädslan som satt sig. 
Men efter lite peppning av Camilla så gjorde vi om det och jag bara säppte fram henne och vi galopperade en hel långsida. Men en tokspänd matte ja men jag vågade släppa fram iaf. Hurra för mig!
Sen blev jag lite kaxig och ville prova en höger galopp men då låste det sig totalt igen, jag har så svårt för hö gallopen med mina stela höfter och frustrationen var total. Över min egen kasshet.
Bläh.
Vi övergav högern och satsade på att få en i vänster igen för att avsluta fint och det gick tillslut förutom att jag utstötte något grymtade läte som kom från herregudnudöööörjag känslan i kroppen. 
Fan vad det sätter sig, rädslor alltså. Skit också.
Men nu har vi galopperat iaf och öveverlevt. 
 
Kolla hur sur Mayan är för att hon måste stå och äta hö när Stråla och Holly får gå och beta
 
Mayan fick sig en skrittsväng med cykeln i 30 minuter, var ganska stel idag, mjuknade något efter svängen. Skorpan hakade på. 
 
En massa häst kramar har vi också fått ill, en himla massa mulemys. 
 
Fin fin dag. Inte gjort nånting med transporten idag dock. Kände lite att kroppen behövde vila från det men nu kommer dett tokregna hela veckan så det hade varit bra att få det gjort.
Nåväl.
2 kommentarer
Lena

Skönt att Ebba är frisk! Och vad roligt att det går så bra med Stråla, själv försöker jag hitta igen mitt hästintresse... det går inge vidare faktiskt...trist...

Therese

Så skönt att Ebba är hemma igen.
Bra jobbat med galoppen, du ska se att rädslan så småningom ger med sig.