Voj voj

Sitter och googlar de sadlar jag fick rekommenderat och jag tror jag börjar grina på riktigt snart. Allroundsadel... Näe, alltså, ska det gå att rida i en sån?? Och så är dom ju sjukt fula. Dressyr ska det vara i mitt dressyriga hjärta. Oj oj. Nå jag ska få se några live på onsdag, klämma och känna lite. Tyvärr hade hon inga vida nog att prova på Stråla så beställer jag så blir det ju ändå lite lotteri. Men jag tvivlar inte på att hon vet och att det hon rekommenderar troligtvis passar. Jag vänjer mig kanske och som sagt, funkar Stråla att ridas så får jag ju kanske lite mer tid till att spara till en wow framöver. 
Mm, vi får se. Nu fick jag att tänka på iaf. Som om jag inte redan hade det... 
 
Det blev inget gjort med Stråla idag, kroppen säjer Nix. Jag fick ju rida ca 15 minuter på Mayan när vi checkade sadeln iaf.
 
Vad har hänt med mitt immunförsvar?
 
----------------------------------
 
Och nu hittar jag flera begagnade av det ena märket i rätt vidd! Fast svarta såklart. Frågan är ju då om jag kan tänka mig att köpa en sadel som jag egentligen inte vill ha i svart som jag absolut inte vill ha eller om jag ska lägga till ca 5000 bara för att få en brun så det iaf blir nånting av det jag hade velat?
 
Av det andra märket finns en massa bruna begnande men inte i rätt vidd såklart.
 
Ah, vi funderar vidare...
4 kommentarer
Ann

äääsch nu är du snobbig ;)

Svar: Är jag snobbig för att jag vill ha en brun sadel så kan jag nog hålla med om det. fast det är ju vad jag har drömt om i flera år.Är jag snobbig för att jag inte vill ha en allround sadel så håller jag nog inte med. Men jag hoppas på att bli överbevisad att det visst går att rida i. Men jag tror inte på det.
Stjärnstrålar

Ann

Skojade bara :) Har alltid gillat allroundsadlar.

Svar: Jag tycker ju att dom är varken eller inte både och. Jag är dessutom tämligen övertygad om att dom hjälper en att få en riktigt kass sits, vilket inte känns så lyckat när jag redan är krattig.
Men det ska bli spännande att få provrida den.
Stjärnstrålar

Ann

Tror det är väldigt olika på modell dock. Den Honey har, absolut. Den inbjuder till dålig sits, noll stöd och man måste hålla hela kroppen själv. HerrHoneys allround däremot gav mycket mer stöd.. På det sättet är ju dressyr oslagbara men typ rida långtur 2h i dressyrsadel känns väl sådär? I en drömvärld skulle jag ha en av varje "vanlig" + bomlös + barbackagjord + westernsadel.. ;) Men vem har de pengarna..

Svar: Så kan det nog vara.Nja, nu rider jag aldrig två timmar men 1.5 har jag suttit i Mayans och det är inga problem. Jag ska uppenbarligen inte rida i mjukisbyxor i den men med ridbyxor ser jag inga problem till långturer.
Mm och en bra maratonsele med tillhörande vagn och en bra loksele och och och
Stjärnstrålar

Ann

NEJ menade barbackaPAD, INTE barbackagjord! Usch.