Vad ska det vara bra för?

Det blev en cykeltur med fuxfröknarna idag, det blev den längsta svängen hittils för Stråla hela 35 minuter, det ör ändå väldigt bra från att hon bara fixat att vara ute 10 minuter i skritt till 35 minuter skritt och trav. Det går sakta men det får det göra. Heldre lång rehab och en häst som håller sen än snabb igångsättning och trasig häst.
Hon var t.om lite varm efteråt, ingen kondis där inte. Hon snubblade inte heller nånting idag, kanske snubblingarna berodde på någor så enkelt som långa fötter i samband med lite ont i kroppen förstås.
Hoppas det.
Pigga och glada var dom båda två och Mayan skrittade på fint redan från början.
Försökte be Stråla ha fokus på mig men det var tydligen sjukt spännande att vara då där långt hemifrån så hon knuffade av mig från cykeln två gånger för att hon glodde så mycket.
Fast i övrigt var hon trevligt uppmärksam och gjorde fina övergångar, vi tog en del fri trav och en del trav i skritttempo. Jätteduktig tjej.
Mayan bara luffade på, hon är så sabla enkel att ha med sig.
Det har varit en lugn vecka för Mayan, jag är väldigt ridsugen och jag tror det blir en tur imorgon. Jag tänkte först att jag skulle vänta till på måndag då sadeln ska kollas men det slog mig idag att jag har ju faktiskt den bomlösa. Jag hade lyckats förtränga det på något sätt.
Jag tror att sadeln ska behöva stoppas om. Den ligger inte riktigt lika bra längre och Mayan har varit lite öm de senaste gångerna efter ridning, just ömheten kan bero på våren också då det var likadant förra året då hon bara hade den bomlösa.
Fast jag tycker ju att det är roligt att cykla med dom också så det funkar det med som motion iaf. När det gäller att göra gymnastikövningar så som öppnor osv så är det ju bättre att stå på backen eller sitta på ryggen.
 
Lortig lurvröv. Lurvet fastnar inte riktigt på bild så bra.
 
Som sagt, i nästa liv ska jag bara ha helklippta hästar på box.. Ganska tramsig lag det där att dom ska hålla på och vara ute. Bah.
 
Söt katt jag har, han kommer alltid springades och möter mig när jag kommer och kliver jag inte ur bilen nog fort så gör han så här
och så brukar han jama åt mig att kliva ur bilen omedelbums.
Älskade katt!
 
Oj vad tiden går, jag skulle ju vara tidigt i säng.
Natta hästar och duscha så. 
2 kommentarer
Linnea

Inte det minsta dravel, blev inte uttråkad!

Ja visst är det en löjlig lag, haha! Klippta hästar på box, ja icket att förglömma att de ska ha täcke och lindad svans oxå. Tänk så enkelt, när man är ridsugen får man rida på en gång istället för att ägna två timmar till att avlägsna vinterpäls, tvätta pissfläckar och reda ut tovig och skitig man. ;) haha

Svar: Jag tänkte mig någon form av kroppsstrumpa. Med hål för näsborrarna. Täpper man till munnen så blir dom inte så tjock heller. Äta är ju ganska onödigt det med.
Stjärnstrålar

Linnea

Kroppsstrumpa är genialiskt!! Och ja, foder är ju sjukt dyrt så det vore inte dumt!