Stepp häst

Nej det blir ingen spansk skritt för Stråla, vi ger upp det helt och hållet. Istället ska hon träna på att bli landets första steppdansande häst. Hon är typ redan där. Jag behöver bara ta fram pekpinnen så börjar hon steppa, så om jag bara berömmer det så har vi snart ett helt uppträdande. 
Skithäst. 
Mm, det måste funderas på hur vi ska göra för att hon
1: Ska vänta tills jag har petat på henne
2: Lyfta på benet ganska direkt när jag har petat på det och inte en kvart senare. (Det är liksom aningen eller)
3: Lyfta det ben jag pekar på.
4: Sträcka ut benet. Eller hålla det i luften längre än ett snabbt stamp.
 
Som sagt ingen är proffs i början så det ska nog bli bra, jag tror vi skippar steppdansen iaf. Det är dock svårt att inte fnissa åt hennes ivriga försök att göra rätt.
 
Ska snart hämta Therese på busstationen, sen blir det WE träning ikväll. Woho! Nu hoppas jag att flussen gett sig, det känns mycket mycket bättre, lite rossligt men det vände liksom igår. Hoppas jag.
1 kommentar
Johanna

Knepet enligt min trickträningsbok från HorseVision är att dela upp det i små små delar & ta en del i taget. Ett trick kan ta lång tid att lära in.