Lite gladare häst

Jahapp. Legat däckad hela dagen. Kl 20 släpade jag mig iväg till hästarna. Jag är lite orolig över det här eftersom att Therese ska komma i helgen och det är alltid så mycket man vill hinna göra. Men å andra sidan så är ju inte det viktigaste att flänga runt och göra en massa utan att umgås. Däremot hade jag velat städa lite innan men vi får väl se hur det blir med det. 
Medryttaren har iaf varit ut med Mayan och när jag drog mig till hästarna så kvicknade jag till något, som alltid. Planen var att massera Stråla och det gjorde jag. Hon var jätte spänd i rumpan, värst på höger sida, där var det mycket som satt, det lossnade dock ganska bra. Skulle behöva massera lite oftare, kanske hinns med nu om jag får en till medryttare. 
Sen hade jag funderat på att tömköra men jag var så trött och hon var säkert lite mör efter massagen så vi tog bara en promenad. Satte på bandet bakom rumpan så hon skulle komma ihåg att ta med sig bakbenen och så passade vi på att träna lite på att göra trevliga halter efter vägen. Avslutade på våran hemmabana med att gå över bommarna några gånger, det var tydligen tungt att lyfta på benen så jag fick sätta lite energi i henne så sklev hon på bra och vi gick in och stretchade.
Fina tösen min.
 
Nu har jag läst på lite om hur jag ska utveckla detta benlyft som vi har tränat på. Dels hade jag tänkt mig det där att mötas med benen dels spansk skritt. Får testa på det imorgon kanske.
Jag är så nöjd att hon inte har blivit ett dugg tiggig fast jag har börjat med godis när vi tränar. Hon har ju haft det lite halvers med motivationen och godis är ju en bra motivation. Har aldrig förut gett godis, det har räckt så gott med beröm och jag har varit lite orolig att matvraket ska bli för fixerad. Men det har hon inte.
 
Nu börjar hon tycka att livet och matten är roliga igen, det har varit lite si och så med det och hon har inte varit sitt vanliga "Men heeej vad roligt, jag har väntat på dig hela dan, vad ska vi göra? Vad ska vi hitta på? Ska vi gå ut? Woho!!! Hon har varit mer "Jaha, hej, det var väl relativt trevlig att se dig men gå ut, nja...". Matten har haft lite ont i hjärtat men det är väl så när man inte mår riktigt bra, inte är det så kul att träna om det gör ont. Nu är hon mer sitt glada jag igen. 
2 kommentarer
Therese

Vi ska ju låsa in oss och spela tv-spel hela helgen ;)
Nä viktigaste är ju inte att flänga runt.
Hööks skulle jag vilja besöka iaf :)

Jag har börjat träna Turbo att buga, går ganska bra.
Kul är det att träna iaf.

Svar: Så var det ja! Men då så. Sure vi tar en sväng på hööks, det är bara lite farligt att vara där. Hm.
Ja hejja hejja Stråla.
Stjärnstrålar

Therese

Skulle ju också skriva att det är så kul att det går åt rätt håll för Stråla :)
Heja Stråla bli frisk och stark nu!