Lektion

Idag har vi ridit lektion jag med Mayan och nya medryttaren Helena med Stråla. Vi red på ängen hemmavid som faktiskt torkat upp rätt bra, mest skrittjobb och så lite trav övergångar. Mayan var väldigt trevlig, ganska mycket stelare i vänster varv än i höger men så fin överlag.
Det lilla jag hann se av Stråla och Helena såg det fint ut, Stråla var dock väldigt seg men det är klart det är sjukt jobbigt att måsta börja använda kroppen igen.
 
 
Imorgon funderar jag på en långtur med Mayan, det är jag så sugen på, bara jag orkar.
 
Jag blev rysligt frusen på lektionen då det blåste isvindar och jag har korkat nog börjat ställa in mig på att det är varmt nu och glömmer klä på mig.
Jag har aldrig förut trott på att man blir sjuk av att bli kall men kanske nu när jag redan är så nedsatt. Sista omgången kom ju direkt efter att jag suttit och blivit en isbit medans hovslagaren jobbade. 
 
Nu blir det typ hårdträning i två veckor. Typ.
Eva lektion idag, Camilla lektion till helgen och sen nästa helg är det Lotta kurs.
Woho. Kanske det blir lite ordning på oss. Och nu väntar en tid med bara bra möjligheter för hästträning. Ingen mer is nu på några månader. Låtom oss hoppas att inget annat sätter käppar i hjulen bara.
0 kommentarer