Klaffs

Jag kan inte riktigt sluta tänka på Gunnar. Att förlora sin bästa vän så tragiskt som i en brand och dessutom även förlora sitt hem och allt man äger och har. Det är så fruktansvärt så det går knappt att tänka sig.
Man läser om bränder då och då men det är ju först när det drabbar någon nära som man verkligen fattar innebörden.
 
På jobbet har det blivit tungt, det har alltid varit väldigt fysiskt tungt i vissa moment men nu är det nästan ohållbart, jag hoppas verkligen att det blir beviljat dubbelbemanning ganska omedlebums innan man sliter sönder sig helt.
Jätteont i nacken idag så någon ridtur var det inte läge för och Mayan var lite öm i ryggen så det var väl lika. Vi tog en gymnastik promenad i skogen istället samt i backarna på näset. Gott för oss båda.
Efteråt masserade jag Mayan lite som protesterade vilt när jag masserade ryggen, det var häftiga stampningar och ruskande med skallen, det var bara det att jag tyckte hon kändes fin i ryggen, en liten spänningsknuta hittade jag på båda sidorna och när jag släppte på dom så gäspade hon och gäspade och sen var protesterna över, då var allt bra. Hallå Prinsessan på Ärten va. Söt. 
Lite extra känslig i dessa pälstider också förstås men man behöver liksom inte riktigt fundera på om hon säger ifrån eller inte om det är nått.
 
 
Å så har jag städat ligghallen. Den har varit så himla fin ett bra tag nu när det varit minusgrader på nätterna och sol på dagarna så jag har inte behövt göra nånting, men nu när det regnat och det inte fryser på under natten så blir det genast sunkigt.
Det kan få bli sommar nu. Jag är så TRÖTT på klaffs. Visst får man alltid räkna med en period av klaffs men i år har det ju varit klaffs hela jäkla vintern.
Nästa vinter måste bli bättre. om inte annat för att jag inte ska bli ruinerad på spån...
Det mesta är perfekt med hästarnas boeende men att ligghallen ligger i en backe där tydligen allt regn och allt tinvatten ska rinna rakt genom var ju inte speciellt lyckat. Normalt sett hade det ju som sagt bara varit en kort period som det varit et problem, men inte i år. Tack och lov har vi kunnat leda vattnet i en ränna men en del rinner in förstås samt det som hästarna får med sig in i form av lera och vatten. 
Klaffs.
1 kommentar
Therese

Jag har också tänkt mycket på Gunnar. Så hemskt. De flesta materiella saker går ju att ersätta men inte vovven
Har han några barn? Tänkte bara så han har någon stans att ta vägen.
Tänk vad fort livet kan vända.
Tack för att jag få ta del av ditt, Linda min fin vän!

Svar: Nej men hans svägerska bor i huset brevid, jag skulle tro att han är där. Annars har jag sett att han fått erbjudanden på facebook. Ja verkligen, fy vad läskigt. Detsamma kära du.
Stjärnstrålar