Där och då

Idag kämpar jag med att slappa, det är svårt att bara vara här och nu och slappna av, det är jag sjukt dålig på. Även om jag ser slapp ut så är hjärnan i fullt arbete, konstant.
Eftersom att jag tackade ja till att jobba extra imorgon så är det här min enda lediga dag i veckan så jag behöver vila känner jag. Hästarna får vila dom med, hovslagaren var på morgonen och skodde Mayan och Stråla (hon kommer tillbaka på måndag och tar resten) det tog 3 timmar och jag har inte slutat frysa än. Det är det värsta, egentligen den enda nackdel jag sett hittils med att inte ha ett ordentligt stall, det är just när det är dags för hovslagaren.
Önskar jag kunde göra som Ebba och tryna in mig i hästens täckte. 
 
Det var väldigt jobbigt för Stråla att bli skodd, usch, lilltösen =( hon haft lite problem med vänster fram på senaste, det var healaren som hittade det först, de två senaste skoningarna har varit jättejobbiga att stå på det benet och senaste veckan har hon börjat snubbla. Jag hittar att hon är jättespänd ovanför manken. Nu längtar vi som bara den efter Anna och hoppas att hon kan fixa.
 
Jag har detaljstuderat ridfilmerna som Therese filmade på mig och Mayan och konstaterar att filmerna inte alls ser lika illa ut som bilderna, kanske man kan skylla på ögonblicksbilder. Det finns massor jag behöver räta till men filmerna ger mig inte ångest på samma sätt som bilderna.
 
Tänkte spela lite tv-spel och sen fortsätta at träna på att vara här och nu med ett yoga pass. Trots mantra, trots svåra övningar och trots blicken i tredje ögat trots fokus på anding så lyckas jag alltid vara någon annanstans.
Fundera, grubbla och oroa mig och planera. 
 
 
 
1 kommentar
Chricko

Jag har slutat att filma när jag rider eftersom jag har svårt att inte bli själv
Kritisk. Och när allt kommer omkring är det känslan och inte ögonen jag behöver utveckla. Ibland är det rätt och bra även om det på väg till målet inte ser ut precis som man tänkt att det borde se ut. Det är ju liksom två kroppar som. behöver tid, tålamod och träning.

Svar: Det är ju sant förstås, det är trist när man haft en bra känsla medans filmen säjer nått helt annat, då försvinner ju den där goda känslan.Men jag har ju rätt kass sits och dålig kroppskontroll så jag tror jag behöver bli lite skrämd ibland.
Stjärnstrålar