Fina fina djuren

Yeeehaww.
Ha ha ha. Vad roliga dom är mina djur. Ja vi skulle trava lite hade matte tänkt, det slutade med en ponny i full galopp bockandes och pruttandes, en röd tant som lägger in travar växeln på höger sida med svansen i vädret och en bockande farbror på vänster sida.
En bit efter kom Ebba galopperande med öron och läppar flaxande.
Ha ha, underbara kräk.
 
Ja roligt hade vi alla fem.
 
Stråla fick sig en ridtur i solen också, jag hade lite svårt för att bestämma mig för vad vi skulle göra, men efter en liten runda i skogen konstaterade jag att det inte var det jag ville göra, jag är så jäkla less på att rida barbacka. Bläh!
Så vi gick till ridbanan. Där var det tydligen en massa farligheter så det tog typ en kvart bara att komma in på banan för att fröken skulle stå och glo och sen hade hon så mycket att titta på utanför. Sucka.
Men när jag fick hennes uppmärksamhet så var hon jättefin, vi red en del serpentiner i trav, lite svårare åt höger.
I trav gick det riktigt bra och hon gick mycket trevligt emellanåt, hon fick inte tid att gå och glo utanför men så skulle vi göra öppnor i åttan i skritt och då var det jättesvårt att behålla fokus.
Nåväl. Fin är hon iaf.
En sadel hade suttit så jäkla fint så att jag hade kunnat rida bättre, inte ska man sitta ner i traven hela tiden, det är inte riktigt schysst.
0 kommentarer