Dagens hästeri

Det var nog bara tillfälligt magknip för idag var Mayan bra igen. Alla tre är dock dästa och proppmätta =S till och med Stråla mest petar lite i höet dom får för magens skull. Nå snart har dom ätit slut på det värsta gräset och har bara lite tugg och pet kvar.
Mayan fick sig massage idag, jag har lite dåligt samvete för att jag inte riktigt skött mig som jag bordat efter Marias behandling men det har varit så mycket annat, hon har ju fått röra sig lite iaf och haft på BoT täcket enligt rek.
Nåväl, efter massagen så blev hon så trött så trött
Hon orkade verkligen inte hålla ögonen öppna. Gumman
 
Hon fick stå och sova en stund med BoT medans jag gick en promenad med Ebba och ponnyer. Sedan sadlade jag på för första ridturen sedan behandlingen. tyvärr valde jag en kass väg (lerig och stenig) så jag kunde inte riktigt bedöma henne rättvis men hon var stel och symaskinig. Emellanåt så kom det fram lite trevlig trav ändå. Jag hoppas det är för att jag har varit dålig på att jobba med henne men nu tar vi nya tag. Den här veckan tex jobbar jag bara fredag eftersom jag tog lite ledigt när jag tänkt åka bort. Så då har jag gott om tid till hästarna.
Hade inga höga krav alls på henne utan bara kände av lite och försökte jobba lite mjukgörande där det gick.
 
Efter Mayan så fick Stråla en körtur med backträning i både skritt och trav. Fruktansväst loj tös men hon jobbade på bra ändå. Fy för i satan vad fet hon är. Varför ska det gå så fort upp det som har gått ner.
Bah!
Leffe fick vila.
 
Å vad det är mysigt att stå inne i ligghallen och pyssla om dom. Alla är där inne och det blir så himla bra kvalitets tid alltså. Riktigt socialt och väldigt underbart. Bara lite jobbigt när man försöker borsta en och har två andra mular i vägen.
Sötnötter.
Dessutom så gör det mycket bara att ha väggar och tak och slippa stå ute och göra i ordning.
Ja, rysligt nöjd.
 
Även gjort lite småpyssel och kommer hela tiden på mer pyssel som jag vill göra, små lösningar som gör livet lite lättare.
 
Ca 6 timmar häst i dag. Perfekt dag.
 
 
Hittills gillar jag inte säsong 2 av GoT lika bra som ettan..
 Å jag fortsätter försöka hosta upp lungorna.
0 kommentarer