Solfjäder

Men du milde tid vad risig kroppen är idag. Hoppas den är snällare imorgon då jag ska jobba 7.45- 23
Ja tvi tusan, riktigt riktigt risig.
 
Tryckte i mig en massa tabletter och när det värsta lättat lite så släpade jag mig till hästarna. Helt fantastiskt underbart väder idag. Kraffsat bort päls på dom i hagen och så. Sen tog jag med mig Skorpan och Stråla och cyklade till ridbanan, eftersom den var upptagen så for jag en extra sväng först innan vi gick dit och störde.
Ebba hade hakat på och Skorpan satte jag vid ett träd i skogen utanför ridbanan och Stråla flamsade runt och skrek och pep. Ja jösses då. Nå men samtidigt bra träning vilket hon som var där också sa (jag hoppas att hon inte suckade allt för mycket åt mig och min cirkus...)
 
Jag la fyra bommar i solfjäder och höjde upp två så Stråla fick jobba med bak och rygg samt koncentrationen. 
Underlaget på banan är fortfarande skit och väldigt tungt dock så Vi testade galopp men det gick inte alls så det fick vi strunta i. Hon fick jobba ganska bra ändå, blev ganska trött.
 
Men vad händer alltså, hon blir bara fetare och fetare... (trots att hon nu börjar vara igång ganska ordentligt) Kan det bli kallt snart så jag kan öppna en halmbal... iofs är alla faktiskt rätt tjocka så jag ska nog dra ner lite på höet också dom har ju ändå mycket att göra och plocka med i hagen. Den enda som inte är fet är Skorpan. Hon ser ut som en boll men hon är inte fet, däremot har hon en kulmage och typ 5 centimeter vinterpäls.
 
 
0 kommentarer